zondag 4 november 2012

Zaterdag 3 november 2012

Ik word verdrietig wakker. De tweeling ligt naast me, Marnix zit in mijn hoofd. Hij heeft daar een prominente plek.
Als ik Arthur de fles geef kijk ik naar de urn van Marnix met daarnaast foto's van mooie tijden. Een heel uitgelaten Marnix. In de limousine tijdens zijn wensdag, in zijn Bumbapak meedansend op muziek van Bumba.
Wat had hij een plezier! Wat heb ik nu een verdriet. Huilend geef ik Arthur zijn fles.
De kop is eraf voor vandaag.

Huilen lucht mij tegenwoordig op. Het zorgt voor ruimte in mijn hoofd zodat ik ook kan genieten. Genieten van de jongens. Zij zijn het waard om van genoten te worden.

In de loop van de dag volgen nog twee huilbuien. Als er 's middags bezoek komt is mijn gemoed een stuk lichter en ben ik in staat er plezier aan te beleven.

Olav mag met vrienden meelopen met de lampionoptocht die in het dorp gelopen wordt. Fysiek ligt dat nog buiten mijn bereik. Olav wil graag mee. Mijn gedachten aan terug naar twee jaar eerder toen we met z'n vieren meeliepen. Marnix nog in de kinderwagen. Versierd met lichtgevende staafjes. De jongens vonden het prachtig.
Als Olav terugkomt heeft hij het naar zijn zin gehad. Fijn om van hem te horen. Dat sluit de dag wat zonniger af dan hij begon.

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je met huilen een minder zwaar gevoel kunt creeeren. Wat kan dat af en toe opluchten! Probeer te genieten van je kerels thuis, en koester de prachtige herinneringen die jullie kanjertje achtergelaten heeft.
    Respect hoor, hoe jullie omgaan met de enorme verschillen van grenzeloos verdriet en de grote rijkdom die de tweeling en Olav jullie schenken.
    Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Huilen is goed maar genieten van je mannen ook, zij voelen ook hoe hun mama zich voelt. Ik ben op zoek naar een leuk dekbedovertrek voor Menno en Bumba ben ik een paar keer tegengekomen maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om die te bestellen. Marnix en Bumba horen voor altijd bij elkaar. Hoop dat je een beetje plezier hebt van alle spullen! Liefs, Linda. Den Dolder

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iedere traan is nodig om te gaan,
    dus laat gaan die traan, laat gaan...

    Heel erg veel sterkte weer voor deze dag.
    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Huilen is nodig om verdriet te uiten. Tranen zijn het smeltwater van de ziel.

    Veel sterkte, maar ook veel blijdschap gewenst.

    Zomaar een mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo herkenbaar wat je schrijft.Zowel je zin over kinderen zijn een zegen,als hoe je de huilbuien ervaart.Ik hoop dat het jou ook zo zal vergaan dat het verdriet verzacht en de liefde blijft!En eerlijk gezegd heb ik daar alle vertrouwen in!

    BeantwoordenVerwijderen