vrijdag 14 september 2012

De Kaart


61 opmerkingen:

  1. Mooie, treffende kaart en wat een prachtige foto van jullie lieve Marnix.

    Nogmaals gecondoleerd met het verlies van jullie zoontje en broertje. Veel sterkte de komende week, toelevend naar zijn uitvaart en voor daarna, om verder te gaan met dit verdriet in jullie hart.

    Veel liefde gewenst,
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kippenvel...

    Tranen...

    Wat een lieve, lieve kaart en wat een ontroerende regel van de grote broer van Marnix, Olav.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het paardje, de Bumba-deken, zijn flesje en daarboven die schitterende oogjes met die vertederende lach....
    Ik zal deze foto meedragen in mijn hart.

    Zo dapper. Zo sterk.

    Dag lieve Marnix

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tranen en kippenvel, wat een verdriet :(

    Wat een mooie kaart, wat een liefde hebben jullie. Koester alles, ik vind jullie zo dapper, zo knap en zo moedig, respect. En superbedankt dat jullie dit delen, ik voel me vereerd.

    een lezeres via Kanjerguusje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou het niet droog bij het lezen van de tekst en het zien van de foto van jullie prachtige manneke..zijn lieve glimlach, zijn bumbadekentje, zijn paardje en zijn flesje....mijn moederhart huilt met jullie mee, elke keer weer, elke dag bij het lezen van je blog wellen de tranen op in mijn ogen. Wat jullie is overkomen is de grootste angst van elke ouder, en dus ook van mij. Het zet je met beide benen terug op aarde en zorgt ervoor dat je nog meer beseft dat het leven je zomaar een hele gemene loer kan draaien waar je tegen kunt vechten maar waar je het soms gewoon niet van kunt winnen. Ik leef op afstand met jullie mee, met een heel intens verdrietig gevoel in mijn hart, ik ken jullie niet maar Marnix heeft zoveel harten geraakt. Ik hoop dat jullie flink gesteund worden de komende tijd, en ook vooral daarna, door jullie omgeving en dat het afscheid van Marnix een mooi afscheid zal zijn, ook al is er helemaal niks moois aan het verliezen van hem. Heel veel liefs, ik wilde dat ik meer kon doen dan troostende woorden schrijven, maar weet dat jullie elke dag in mijn gedachten zijn. Als laatste wil ik nog zeggen dat ik het prachtig vindt dat Olav de tekst op de kaart geschreven heeft. Het ontroert en raakt me heel diep. Liefs en kracht, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo pakkend mooi. Dit mag niet mooi zijn...
    Maar het IS het wel. De juiste woorden. Kort en krachtig.
    Gecondoleerd. 'Als leven lijden wordt, is liefde loslaten'.
    Zoals Olav het zegt, kan het niet beter: 'dag lieve Marnix' dag! xxx
    Tranen voor een kindje dat we niet kennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer stil....

    Tranen....

    Jullie lieve Marnix heeft een speciaal plekje in mijn hart!

    Liefs, Esther uit Numansdorp

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de wereld is een kanjer armer .. ook hier tranen om deze dappere stoere strijder. jouw foto, lieve Marnix, zal ik altijd met mij meedragen, hij staat gebrand op mijn netvlies! Dag lieve Marnix! een mama (3) uit barneveld

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel heel heel veel sterkte met het verlies van jullie kanjer!

    Zo oneerlijk zo vele te vroeg...waarom... alleen maar tranen hier!

    Ik wens jullie heel veel sterkte toe

    C

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kippenvel bij de woordjes van Olav. Heel veel sterkte! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. .....prachtig.....
    Veel sterkte allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve familie,

    Ook ik lees inmiddels al een tijdje mee op jullie blog en van dag tot dag leefde ik mee met jullie reilen en zeilen; hier zo prachtig- en ontroerend verwoord op jullie blog.
    Wat moet het verschrikkelijk zijn om je kind te verliezen; ik kan geen woorden bedenken die van enige troost zouden kunnen zijn...!

    Marnix boft dat hij in zo'n warm- en liefdevol gezin drie van zijn levensjaren mocht beleven. Véél te kort maar wat is hij in zijn korte leventje omarmd door liefde en warmte...!

    Ik wil jullie hetzelfde toewensen: liefde en warmte.
    Kleine Marnix; voorgoed uit jullie midden maar voor altijd in jullie hart...

    Veel sterkte,
    Mama van 2

    BeantwoordenVerwijderen
  13. tube.com/watch?v=CuwAL7Idfl4

    Chantal Janzen - "Het land van je ogen dicht"

    Ga je mee naar 'Het Land van je Ogen Dicht?'
    Als je bijna slaapt, kun je gaan met je oogjes dicht.
    Het maakt niet of je ligt of staat,
    Alles mag als je dromen gaat.
    Ga je mee naar 'Het Land van je Ogen Dicht?'

    Het is zo leuk in 'Het Land van je Ogen Dicht.'
    Je kan er alles doen met een lach op je gezicht.
    En iedereen speelt er zij aan zij,
    Ik met jou, en jij met mij,
    Ga je mee naar 'Het Land van je Ogen Dicht?'

    Kijk omhoog,
    't Is De Regenboog!
    Voel de kleuren stralen door je mooie haren.
    Vlieg om hoog,
    Naar De Regenboog!
    Voel de wind op je gezicht,
    Maar hou je oogjes heel goed dicht.

    Ga je mee naar 'Het Land van je Ogen Dicht?'
    Lalalalaalaalaa
    Ga je mee naar 'Het Land van je Ogen Dicht?'

    Kijk omhoog,
    't Is de regenboog!
    Voel de kleuren stralen door je mooie haren.
    Vlieg om hoog,
    Naar de regenboog!
    Voel de wind op je gezicht,
    Maar hou je oogjes heel goed dicht.

    Ga je mee naar 'Het Land van je Ogen Dicht?'

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prach-ti-ge kaart!!! Ik ben er stil van.... Wat een mooi mannetje......Ik denk aan jullie, continu!

    Liefs van een mama uit Harderwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi maar o wat heftig.
    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een prachtige kaart voor een prachtig mannetje. Hij is vast trots, op zijn papa en mama en zijn lieve broer!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een prachtige kaart, wat een schitterend mannetje maar wat verschrikkelijk dat jullie deze kaart moesten laten drukken

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat kan je je als buitenstaander "klote" voelen... Machteloos... Hoevelaken is helaas niet zo dichtbij, anders had ik jullie even komen knuffelen... Vasthouden.. hierbij dan even virtueel.
    Ik wens jullie heel veel sterkte, een prachtkaart, voor een prachtkind.
    Ik zal dinsdag en woensdag?? een kaarsje voor jullie branden.
    xxxxxx een kus voor ieder één...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een hele mooie laatste groet aan Marnix van zijn grote broer!!
    Wat een prachtige kaart, maar inderdaad verschrikkelijk om te laten drukken.
    Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd, en ik wens dat het afscheid heel mooi wordt.
    Een virtuele knuffel van een mama uit Venlo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben via de weblog kanjer Guusje bij jullie weblog uitgekomen en lees al enige tijd mee.
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen bij dit grote verlies.
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie en pure liefdevolle kaart. Ik denk aan jullie en hoop dat jullie steun kunnen vinden bij elkaar.

    Dag lieve marnix..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een hele mooie kaart, de liefde straalt er vanaf. Wat een pracht foto van jullie manneke met zijn paard,zijn deken en zijn fles. Daarbij de regels van Olaf en je schiet helemaal vol.. wat is het leven toch heel erg oneerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Och wat lief...
    Wat een lieve foto, zo'n lieve uitstraling heeft jullie Marnix. En wat een schattig lieve tekening van zijn grote broer Olav.
    Zo'n groot gemis...
    Inderdaad, Marnix is niet meer ziek. Maar deze prijs is veel te hoog...
    Dikke omhelzing, voor allemaal!
    Mirjam/teunemans

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige kaart. Mooie foto. Treffende woorden.

    Inderdaad Olav, dag lieve Marnix.

    Sterkte Hera, Jur, Olav en de tweeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie kaart met een prachtige foto!
    En Olav, wat een mooie woorden heb je geschreven voor je broertje, knap gedaan hoor!
    Hier brandt een kaarsje voor Marnix en jullie allemaal.
    Dikke knuffel...x

    Yvonne (Tilburg)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie tekst, prachtige foto en ontzettend lieve woorden van Olav.

    Ik ben er stil van, denk aan jullie,
    liefs, Brechje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooi ontroerende kaart!!

    Kippenvel!!

    Liefs Lies Fracassi

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een lieverd !! hele mooie kaart. woorden uit het hart...LIefs lidia.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige kaart is het geworden, mooi en ontroerend.
    Een monumentje voor Marnix.

    Liefs, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. eigenlijk is er natuurlijk niks moois aan, maar toch...een prachtige kaart! ontroerende tekst/tekening van olav en dan die foto van marnix, wat een schat!en ook de door jullie gekozen tekst is zo veelzeggend...
    veel sterkte in deze vreselijke tijd!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve familie,

    Wat een lieve, mooie, ontroerende kaart. Wat een liefde. Wat een liefde ook van Olav voor Marnix. Telkens krijg ik een brok in mijn keel. Tranen hoog. Zelfs al ken ik jullie niet. Oneerlijkheid overheerst. Een mooie foto van jullie lieve zoontje. Een koesterkind. Voor altijd in jullie hart.


    Heel veel sterkte. Ik denk aan jullie. Elke dag.

    Knuffel van
    S

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig, als we het prachtig mogen noemen. Wat een treffende foto, de hartenbrekende tekst van Olav en dan de tekst in de kaart waarin jullie liefde voor Marnix en het verdriet vanaf spat....... Sterkte!
    Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ontroerende tekening van julie oudste voor zijn dappere broertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. En daar gaan de tranen weer... Prachtige kaart maar wat is dit toch vreselijk! Dit kind moest nog minstens 80 jaar leven! Respect voor hoe jullie hier met elkaar met zoveel liefde doorheen gaan. Prachtige woorden: "Als leven lijden wordt is liefde loslaten" Sterkte voor de komende tijd, zeker ook met Olav en de tweeling die gaat komen! Liefs, Jannine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve familie, wat een enorm verdriet. Ik wens jullie ontzettend veel sterkte toe om hier mee om te gaan. Vorige week ging mijn oma op haar laatste reis. Dat is geen vergelijking want ze was heel erg oud, ouder dan 100 jaar en jullie Marnix was nog maar zo jong. Voor mij was zij de liefste oma van de wereld en zij vertrouwde erop dat zij naar de hemel ging. Als er een hemel is weet ik zeker dat zij op Marnix wacht en daar voor hem zal zorgen …….

    Lieve Marnix, niet meer in ons midden maar voor altijd in ons hart.

    Nu jij niet meer op deze wereld bent,
    vraag ik me af hoe het met je gaat.
    Hoe is het leven in de hemel,
    ik neem aan dat die bestaat.
    Ga je daar nog verder groeien,
    ben je daar gelukkig en vrij.
    Heb je vrienden en vriendinnetjes,
    ben je daar weer blij.
    Wij die achterblijven,
    zoeken een antwoord op die vraag.
    Konden we je maar eens opzoeken,
    O, wat willen we dat graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooie kaart, ook het stukje van Olav. Stil.

    Heel veel liefs,
    Saskia Groothuijse

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Waarom zit de sterke kracht in mijn keel, die knijpt als ik dit lees? Waarom mocht Marnix die kracht niet hebben? Het is oneerlijk, gemeen, rot, klote en nog veel meer lelijke woorden. Ik troost me met de gedachte dat jullie liefje geen pijn meer heeft, maar beseffend dat het bij jullie nu pas begint ben ik boos. Lieve mensen, ik voel me machteloos omdat ik niks kan doen om jullie leed te verzachten. En ik ken jullie niet eens.

    Marnix, knul- je hebt het machtig goed gedaan. Ik kan nog een hoop van je leren.


    Nog een moeder uit Harderwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtige kaart en wat een mooie tekening en pure tekst van zijn broer. Ik kan jullie verdriet voelen maar niet verzachten. Ik kan jullie alleen heel veel sterkte toewensen met dit ontzettend groot verlies van jullie lieve mannetje Marnix. Dikke knuff, Mariëlle Stam uit Vlaardingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. ..de kaart waarvan je nooit wil dat je die als ouder ziet... wat is hij mooi geworden en wat een liefde spat er van af! Ook ik ben stil en wens jullie (nogmaals) heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Daar wordt je stil van. Wat een super mooie veelzeggend kaart! Gewoon een monumentje
    De tekst is ook erg treffend
    Sterkte de komende tijd maar ook de tijd erna

    Een moeder

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik kan alleen maar huilen als ik de foto van Marnix zie. Wat doet dit pijn. Ik heb er geen woorden voor.

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lieve ouders en broer van Marnix.
    Wat is het voor jullie immens zwaar.
    Totaal onbekende voor mij, en toch kan ik mijn tranen al dagen niet bedwingen.
    Ook lastig typen door de tranen heen.
    Jullie prachtige mooie lieve manneke is niet meer bij jullie.
    Met mijn gedachte bij jullie kan ik niet mee
    r dan tranen wegvegen

    Groet JW



     

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heel veel sterkte de komende dagen weken maanden met dit grote verlies, ook hier zitten de tranen hoog en brand er special voor jullie de komende dagen een kaarsje.

    els

    BeantwoordenVerwijderen
  44. wauw, mooie kaartm die foto voorop, de tekening aan de binnenkant.. om stil van te worden. heel veel sterkte de komende dagen en komende tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lieve mensen,

    Prachtige kaart en dan de woorden van Olav. Wat is het oneerlijk, jullie lieverdje had nog heel lang moeten leven......Ik kan me niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn. Koester de dagen dat Marnix nog bij jullie is, knuffel hem en geef hem kusjes...Jullie zijn Kanjers en hebben de kracht om de komende dagen vol te houden. Mijn gedachten zijn de komende dagen bij jullie en vanavond brandt ik een kaarsje voor jullie Kanjer.
    Veel sterkte voor jullie allemaal,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Stil...stil, van zo'n prachtige kaart.

    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Lieve ouders en broertje van Marnix,
    Mijn aandacht werd naar jullie getrokken door een blog van "Team Marnix". Je wilt het niet lezen want het is zo onnatuurlijk om dit verdriet over een nog zo'n prachtig klein jong ventje te moeten lezen. Je leest het toch en elke dag weer. Hopend op positief nieuws.....*zucht*

    Jullie lieve kleine Marnix is in dromenland. Hij mag eindelijk zn mooiste dromen uit laten komen.

    Ik wens jullie heel veel sterkte, liefde en kracht toe voor nu en in de toekomst. Hoop dat het gat in jullie hart hiermee gevuld kan worden.
    Liefs uit Drachten
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Het komt helaas voor; mensen die met andere bedoelingen dit soort kaarten lezen. Laat alsjeblieft jullie huis in de gaten houden tijdens het condoleren, geef inbrekers geen kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. When we look in heaven
    All we see is bleu
    When we look any further
    Than we will see you
    You where our son and brother
    Now you are our star
    We will allways love you
    Where ever you are




    BeantwoordenVerwijderen
  50. Lieve familie,hier zijn geen woorden voor,als je dit als ouders moet meemaken is onmenselijk,maar dat kleine manneke van jullie is zo een grote kanjer hij heeft vele harten doen smelten en zal als een mooi ster stralen aan de hemel,gelukkuig zonder pijn,maar wat gaan jullie een vreselijke tijd tegemoet want om Marnix te moeten missen is het ergste wat komen gaat,daarom uit het diepst van mijn hardt heel veel sterkte en Marnix je bent en blijft een hele grote kanjer rust zacht lieve Marnix een moeder met tranen in haar ogen en elke avond ga ik kijken naar de mooiste ster aan de hemel,en dan geeg ik je een knipoog en lieve ouders en verdere familie heel veel sterkte met dit onmenselijke verdriet,ik hoop dat jullie de kracht zal vinden om als gezin weer door te gaan het zal moeilijk gaan maar Marnix zit voor altijd in jullie hart en zal zeker door veel mensen niet vergeten worden R.I.P kleine grote KANJER xxxxxxx......een moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat zullen jullie Marnix missen, dat mooie mannetje. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe voor de periode die komen gaat.
    bloglezer uit Assen.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Lieve papa, mama, Olav en de komende tweeling. Ook ik ben een tijd geleden via kanjerguusje hier terecht gekomen. Steeds dacht ik ach waarom reageren, wat hebben jullie aan een reactie van een onbekende. Maar nu moet ik voor mijn gevoel toch reageren. Wat een ontroerende kaart! En idd eentje die je als ouder nooit zou willen zien! Wat heb ik een respect voor jullie, en alle andere ouders van koesterkinderen of kinderen met kanker. Ik wens jullie hetzelfde als wat ik de ouders van kanjerguusje heb gewenst. Ik wens jullie ongelooflijk veel moed en kracht toe voor de komende tijd! En nee expres geen sterkte, sterk zijn jullie al die tijd al geweest. Nu is het tijd voor verdriet, rouwen, afscheid nemen en proberen door te gaan. Huil, deel het verdriet met elkaar en doe wat voor jullie goed voelt, maar hou je even niet sterk dat hoeft nu even niet. Heel veel liefs van een moeder van 3 Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat een prachtige tekst bovenaan de kaast! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Beste Familie van Marnix
    Veel sterkte de komende tijd met dit verlies.
    Hij zal van boven jullie inde gaten houden.

    Groetjes Van een kennis van Lowie en Yvonne van Gorp

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Dag lief manneke, dag dapper ventje...

    BeantwoordenVerwijderen
  56. gecondoleerd met dit grote verlies...
    inderdaad.
    als leven leiden is,
    is liefde loslaten...

    dag dapper mannetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  57. lieve familie van marnix
    gecondoleerd met dit grote verlies.....
    Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe voor de periode die komen gaat.
    dag kanjer...
    heel veel liefs van de ouders van djibo schuitemaker en zusje

    BeantwoordenVerwijderen