dinsdag 11 september 2012

Dinsdag 11 september 2012

Vandaag even een kort blog.

De situatie van Marnix is eigenlijk onveranderd en stabiel. Heel af en toe is hij bij kennis. Het zijn  korte intense momenten die gevolgd worden door diepe slaap.

Jur en ik zijn bezig met de uitvaart. Ook praten we veel en kunnen we ons verdriet met elkaar delen.

De angst voor wat er nog moet gaan komen is groot en wordt gekenmerkt door onzekerheid. Daar wen je niet aan. Zelfs niet na ruim 10 maanden.

Het stemt ons gerust dat Marnix heel veel rust uitstraalt. We hebben geen enkel moment het gevoel dat hij onrustig of oncomfortabel is. Binnen de ernst van de ziekte een zegen.

De nachten slapen we erg licht. Dus de vermoeidheid begint nu wel zijn tol te eisen. Vandaar ook een kort blog vandaag.
Hopelijk heb ik morgen weer een beetje energie om wat meer te schrijven.



48 opmerkingen:

  1. Lieve mensen,

    Kruip lekker naast hem en probeer te rusten... Fn om iets te lezen, maar jullie rust en Marnix is zo veel belangrijker.
    Geniet van jullie mannetje en alle kracht voor alles wat nog komen gaat.

    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is al dapper en getuigt van liefde dát je al schrijft... ik wens jullie warmte, liefde en kracht.... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. neem de rust jullie krijgen nog zoveel op jullie boterham

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik blijf voor Marnix en jullie bidden, fijn dat hij zo rustig lijkt, Jezus waakt over Hem vergeet dat niet. Hij kent jullie nood en pijn en wil er heel graag voor jullie zijn , sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve familie,

    ik vind jullie zulke Kanjers, echt zoveel respect. Ik hoop dat jullie liefste zonder veel pijn en onrust wegvliegt, naar een paradijs waar hij kan spelen en lachen zonder pijn en misselijkheid. Jullie zijn er voor hem, dat is voor nu het enigste wat telt, koester de momenten, nu het nog kan. Ik denk veel aan jullie, laat dat een troost zijn......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rust goed uit, lekker dicht bij Marnix.
    Jullie hebben het nodig. Voor jullie zelf, maar ook Marnix ...
    Geniet van jullie lieve mannetje.. ieder moment!!!

    Liefs D.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. slik........we houden het kaarsje hier brandend. Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Houd elkaar goed vast en beleef deze momenten intens. het enige wat Marnix nu nodig heeft zijn zijn liefhebbende en sterke papa en mama.
    Jullie doen het zo fantastisch! Nogmaals respect.

    ik leef erg mee, sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo veel verdriet, zo veel respect voor jullie...

    In gedachten bij jullie, 24 uur per dag
    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Diep respect voor jullie. Door het lezen van je blog stromen de tranen hier elke dag, hoe moet dat wel niet voor jullie zijn...onwerkelijk, onmenselijk. Dit moet niet kunnen gebeuren, zo tegen natuurlijk, uitvaart van je kind regelen, pfff
    Heb er geen woorden voor. Alleen maar dat de liefde en kracht die jullie samen delen en uitstralen hier thuis voelbaar is.
    Respect.
    mama uit Hoevelaken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hopelijk kunnen jullie de angst loslaten vanuit de gedachte dat jullie liefde voor je kind en de liefde voor elkaar zó sterk is, dat je ook dit aankunt. En daarbij mag vertrouwen dat we er niet alleen voor staan en je ook om hulp van boven mag vragen. God is bij jullie, ook nu, juist nu, nu het leven zoiets ondraaglijks van jullie vraagt.
    De liefde voor jullie kind zal jullie voor altijd met hem verbinden. Daarmee kan de dood geen einde zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mooi gezegd, laten we met z,n allen bidden voor Marnix

      Verwijderen
  12. Binnen het verschrikkelijke van afscheid moeten nemen van je zoon, klinkt het liefdevol en zorgzaam. Fijn dat Marnix zo rustig is, dat moet voor jullie een opluchting zijn.
    Wederom, heel veel moed, sterkte en liefde gewenst op deze weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve allemaal,

    Wat "fijn" dat Marnix comfortabel is, geen pijn, dat is hopelijk voor jullie ook wel een rustig gevoel.
    Het einde nadert, jullie praten over zijn uitvaart, hoe zwaar en moeilijk dit voor jullie moet zijn, ik kan mij daar geen voorstelling van maken, maar ik vind het knap van jullie, het zal wellicht ook een beetje rust brengen want mocht het zover zijn, dan staat je hoofd daar al helemaal niet naar.
    Jullie zijn kanjers, echt diep respect voor jullie. En Marnix, ja, dat is echt een enorme kanjer.
    Ik wens jullie wederom een rustige nacht toe en knuffel jullie Marnix maar goed, hij zal jullie aanwezigheid en liefde absoluut voelen en ervaren.

    Liefs,
    Marian (een mama uit Veghel)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel erg begrijpelijk dat jullie erg moe zijn! dan kan je die energie beter ergens anders in steken, dan in een lange blog maken. Dat komt een andere dag wel weer! In gedachten ben ik bij jullie.. en ik kijk iedere avond zo snel mogelijk op het blog.. om te kijken of er al weer iets op staat. En dan hopen op goed bericht.
    ik denk aan jullie, liefs, Elise E

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een respect heb ik voor jullie....

    Kruip lekker bij elkaar, hou elkaar goed vast! Ik denk aan jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik denk zoveel aan marnix, aan jullie. Fijn dat je even laat weten hoe het gaat, respect ook daarvoor! Ik hoop dat jullie de rust kunnen pakken die je nodig hebt. Heel veel sterkte..
    Liefs Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Verdriet, angst, onzekerheid...ik leef zo met jullie mee. Bezig zijn met de uitvaart van je kind, het is zo tegennatuurlijk. Die rollercoaster aan emoties vreet ook al je energie weg. Plus de constante zorg voor allebei je kindjes. En dat terwijl je ook nog hoogzwanger bent.
    Het is al niet te bevatten als ik het opschrijf, laat staan als je daar midden in staat.

    Ik hoop op een goede nachtrust, voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Stil... in gedachten bij jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het al zo knap dat je elke dag tóch weer een blog schrijft. Hoewel veel (vreemde) mensen intens met jullie meeleven en ook graag op de hoogte blijven, is het toch ook heel belangrijk dat je je energie in Marnix en je gezin steekt. Het blog dat komt wel. Denk eerst aan je gezin en jezelf. Je zal elk beetje energie zo hard nodig hebben.

    In gedachten bij jullie.

    Liefs uit Boxtel,
    Dominique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Soms weet ik gewoon niet wat te zeggen. Vind het heel bijzonder dat jullie dit met ons willen delen.
    Ik ken jullie alleen maar van dit blog,maar denk elke dag aan jullie en aan jullie mooie bijzondere ventje.
    Het raakt me ontzettend veel.
    Ik wil jullie nog veel mooie,bijzondere momenten wensen.
    En ik hoop dat de reis die jullie mannetje moet gaan, een hele rustige wordt. Ik wens jullie alle liefde,en kracht toe.
    Ik wens jullie voor zover dat kan ook een goede nachtrust toe.Heel veel liefs van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoop dat u de krach vind die u zo vedient!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. lieve, prachtige wonderbaarlijk sterke prachtige mensen,

    Wat een bewondering heb ik voor jullie. Ik weet niet waar jullie de kracht vandaan halen om nog steeds zo sterk te zijn. Ik weet ook dat jullie wel moeten. Dat jullie geen keus hebben. Maar dan moet je het nog wel kunnen. en jullie kunnen dit. Respect. Een klein mannetje zo ziek, zo oneerlijk. Dan nog jullie andere mannetje, die jullie gelukkig ook nog steeds zo goed mogelijk begeleiden op deze meoilijke weg. En dat allemaal terwijl er ook nog een kindje aan komt. Ik kan niet meer zeggen dan dat ik zoveel respect voor jullie heb. Dat ik heel veel aan jullie denk en jullie heel veel sterkte toewens. Ik bid voor jullie dat een waardig einde komt.

    Voor jullie allebei, Olav en Marnix een hele dikke kus van Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. respect voor jullie, onwerkelijk dat jullie met de uitvaart bezig zijn van jullie kind terwijl je hoog zwanger bent, heb het gewoon moeilijk als ik dit lees, heel veel kracht en sterkte en probeer de rust te vinden die jullie zo heel hard nodig hebben ik denk aan jullie xxx een lezeres van jullie blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. heel veel sterkte voor jullie ! wat een kanjer die Marnix !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vanuit mijn hart stuur ik jullie veel liefde, sterkte en kracht.
    Dikke knuffel, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik wens jullie heel veel sterkte en kracht!!!
    heel veel liefs en een dikke knuf van Miranda Boone

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een enorm verdriet. Ben via kanjerGuusje bij jullie blog terecht gekomen. Vreselijk oneerlijk dat zo'n kleine man ongeneeslijk ziek is.
    Ik wens jullie alle kracht en liefde toe.

    Liefs een mamma

    BeantwoordenVerwijderen
  28. logisch dat jullie ontzettend moe zijn,ik hoop op een goede nacht zodat jullie even bij kunnen tanken, jullie doen het zo goed wat fijn dat marnix rustig is lieve groet en een knuffel voor jullie viertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve familie,

    Zoveel bewondering. Zoveel respect. Zoveel medeleven.
    Dikke knuffel voor jullie allemaal. Een speciaal zacht kusje voor Marnix. Wat is hij een kanjer. Wat zijn jullie kanjers.

    Lief klein ventje. Slaap rustig in. De liefde van je papa, van je mama en Olav zal het hele leven blijven voor jou.

    Lieverds...veel sterkte.

    In gedachten bij jullie.
    24 uur per dag. Ondanks dat wij elkaar niet kennen.

    S

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Denk maar aan je/jullie zelf,
    wij snappen wel dat je schrijfkracht opraakt.

    Weer meer koestermomentjes.
    Genieten, zolang het kan...

    Ook voor deze dag erg veel sterkte !

    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Neem af en toe een rustmoment. Je weet nooit hoe lang deze situatie zal gaan duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel veel kracht en sterkte voor nu en voor wat komen gaat.
    Mijn gedachten zijn bij jullie.
    Hele dikke warme knuffel met energie voor jullie allemaal .
    Corinna (kerkrade limburg)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ZONNESTRAAL

    Je was een zonnestraaltje
    hartverwarmend en blij
    een vlindertje
    zo dartel en vrij

    Nu zijn je vleugels
    dichtgevouwen
    je leven te vroeg
    voorbij...

    Straks mag je openbloeien
    zorgeloos spelen in het licht
    vrolijk dansen en zingen
    voor Gods aangezicht

    Van de gedenksteen van Lianne Huisman

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zouden we niet nog heel voorzichtig kunnen bidden voor een wonder , Dat Jezus hem beter maakt...

      Verwijderen
    2. Ik wil hier beslist geen discussie starten uit respect voor de familie maar alsjeblieft zeg, dit soort reacties zijn hoogst ongepast op dit moment.

      Verwijderen
  34. Heel herkenbaar. Je wilt er constant bij zijn, je kind geven wat het nodig heeft, elk beweginkje zien, hem vasthouden.. en die vermoeidheid overweldigt je zo. En dat wil je niet.. Toch zul je je rust moeten nemen - je bent ook maar een mens. Alle emoties putten je uit. Ik zong dit voor mijn dochter:
    Jezus is de goede Herder
    Jezus Hij is overal
    Jezus is de goede Herder
    Brengt je veilig naar de stal.
    Als je 's avonds niet kan slapen
    En je bang in 't donker bent
    Denk dan eens aan al die schaapjes
    Die de Heer bij name kent...

    Ik denk aan jullie en bid voor jullie.

    Annemarie
    Moeder van Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve familie,
    Denk vooral aan jullie zelf.
    Wij, 'toeschouwers' kunnen niet bevatten wat jullie momenteel meemaken in jullie gezinnetje.
    Pak je rust, geniet van de laatste momenten en pas een beetje op jezelf.
    Wij, de lezers van jullie blog, kunnen jullie alleen van afstand heel veel sterkte en kracht toewensen, en ik weet zeker, dat doen we allemaal!
    Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi gezegd want zo is het
      Allemaal in gedachten bij jullie aanwezig
      Heel veel liefs en kracht xxx

      Anneke

      Verwijderen
  36. Ik moet elke dag aan jullie denken. Zo dapper van marnix dat hij vecht voor zijn leven. Helaas een strijd die hij gaat verliezen :(. Heel veel sterkte en geniet zolang het kan van julie lieve mannetje. Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jullie zelf zijn nu even prioriteit nummer 1! Het blog komt wel...het is nu eerst tijd voor rust, elkaar vasthouden en het beleven van de bijzondere momenten die jullie nog mogen hebben als gezinnetje.

    In gedachten bij jullie, 24/7

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik wens jullie heel veel liefde, kracht en sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heel veel sterkte gewenst!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat fijn dat hij nog bij jullie is, ookal weet je dat het binnenkort anders kan zijn. Toch nog tijd om nieuwe herinneringen te maken, want elke dag is er één.
    Ik wens jullie heel veel kracht toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht voor nu en voor wat komen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Veel kracht, sterkte en warmte wens ik jullie. Koester deze momenten.
    Marnix, reis naar de andere kant van de regenboog, daar waar geen pijn meer is.

    BeantwoordenVerwijderen