donderdag 13 september 2012

Donderdag 13 september 2012

Wat moet je schrijven als je hart in puin ligt? Onze wereld staat stil.
Na bijna een jaar in onzekerheid, belast met grote zorgen is onze ergste nachtmerrie waarheid geworden. Ons kind is dood.

Marnix ligt hier in zijn bedje. In zijn favoriete kleren. Zijn gezichtje wordt gekenmerkt door rust en een flauwe glimlach. Eigenlijk een cadeau voor ons na de strijd die hij heeft geleverd. Hij is rustig en oogt tevreden.
Het is vreemd te ervaren dat de alertheid die ons dagelijks leven beheerste nu weggevallen is. Er kunnen met Marnix nu geen rare dingen meer gebeuren. Geen epileptische aanvallen, geen koorts, niet meer uit bed vallen.
Gisteren is de handvoorraad medicatie al weggegaan. Zelfs op het aanrecht is het rustig. Medicijnen zijn niet meer nodig. Marnix is niet meer ziek.
De prijs die hij daarvoor heeft moeten betalen is veel te hoog.

Hoe nu verder? We weten het niet. We zijn gehuld in nevelen. Weer spierpijn in het gezicht van het huilen. Enerzijds opluchting, anderzijds een fysiek pijnlijk gemis. Wat moeten we met de rust en het ontdaan zijn van zorgen?

Voor het eerst in een maand slapen Jur en ik in hetzelfde bed. Toen we 21 augustus thuiskwamen na een opname van 6 dagen, hebben we besloten dat we Marnix niet meer alleen lieten slapen. Dat hield in dat Marnix met mij in het grote bed sliep en Jur bij Olav onderin het stapelbed.
Jur en ik zijn allebei bang om naar bed te gaan. We gaan samen, Marnix blijft beneden. Een fysieke afstand, moeilijk om mee om te gaan.
Tegen de verwachting in vallen we alletwee als een blok in slaap. Om zes uur hoor ik Jur beneden. Hij heeft verdriet. Later komt hij weer boven in bed. Als ik naar beneden ga en mijn zoon zie liggen kan ik ook niet anders dan hard huilen. Dat hij daar ligt is in mijn hoofd nog altijd onmogelijk. Hij doet zo zijn oogjes op en zegt: mama, ikke wakker. Dat geluid blijft uit. Net zoals zijn Bumbadekentje stil blijft liggen terwijl we dagen gefocused waren op de beweging daarvan die op ademhaling wees.

Vijf huilbuien later heb ik mezelf weer een klein beetje onder controle. Ik ga douchen, heb de warmte nodig. 
De uitvaartondernemer komt en we zetten de puntjes op de "i" voor wat betreft de kaart. Die wordt vandaag gedrukt en verzonden.
De dag gaat voorbij met het plannen van de uitvaart, bezoek en ieder moment naar Marnix kijken,  tegen hem praten en hem kusjes geven. 

Er wordt een schitterende ballon bezorgd, gevuld met hartjes. Die hebben we aan Marnix' bed vastgemaakt. Symbool voor de liefde in ons gezin. Een liefde die voor altijd is. Voor alle kinderen en elkaar.

Het medeleven dat we ook vandaag weer mogen ontvangen is om stil van te worden. Wij hebben een maand afgesloten van de buitenwereld met elkaar in huis doorgebracht. Dat Marnix zoveel mensen heeft geraakt realiseren wij ons nu langzaamaan. Nu er een klein beetje ruimte komt voor besef.

Olav reageert heel onbevangen op het overlijden van Marnix. Hij geeft hem heel veel kusjes. Houdt zijn handje vast en geeft hem een high five. Het is zo ontwapenend om te zien hoe je met de dood kunt omgaan als je nog geen "bagage" hebt op dat gebied. Olav volgt zijn hart en doet wat dat hart hem ingeeft.

71 opmerkingen:

  1. Wat (mooi) om te lezen hoe olav met zn verdriet om gaat.. Nogmaals heel veel sterkte met dit onvoorstelbare verlies..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn hart huilt omdat het verdriet te groot is om te dragen. Hopelijk krijgen jullie hier de kracht voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het moet verschrikkelijk zijn als de grootste angst die je als ouder kan hebben bewaarheid wordt. Als ik het verhaal lees en kijk naar de foto rechtsboven.....


    Heel veel sterkte en vergeet niet elkaar stevig vast te houden.

    Remko

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook namens de ouders van Michael heel veel sterkten kracht

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd met dit inmense verlies van jullie lieve, sterke zoon en broertje.
    Voor dit verdriet zijn geen woorden, alleen maar tranen.
    Heel veel kracht en liefde.
    Jullie kunnen trots zijn op jullie lieve MARNIX.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik voel met verdrietig, en voel een grote brok in mijn keel, en ik ken marnix niet eens...maar hij heeft veel bij me losgemaakt.wat moet jullie verdriet peilloos zijn...kon ik maar iets aan deze situatie veranderen, het laat me niet los...ik denk aan jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb heel veel respect voor jullie en denk veel aan jullie.
    Heel veel sterkte de komende dagen.

    Liefs Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartverscheurend.........

    STERKTE XX H

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach lieverds, wat een zware, zware tijd. Het moet zo dubbel aanvoelen: enerzijds de opluchting dat Marnix geen pijn meer heeft, anderzijds dat onnoemelijk grote verdriet om jullie zoon. Dat kleine, o zo dappere ventje.

    Wat kan ik nog zeggen? Niets. Het enige wat ik doe is de hele dag aan jullie denken. Aan Marnix. Aan Olav. Een knoop in mijn maag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volg jullie hart in deze weg, net als Olav. Het is een lange weg.
    Ik herken het gevoel van weer wakker worden, dat had ik bij Ischa ook. Zelfs nu na bijna een jaar heb ik nog van die momenten dat ik het gevoel heb dat Ischa weer aanbelt en zegt: "daar ben ik weer mama, het was een grapje!" Maar dat gaat helaas niet meer gebeuren.
    Knuffel, kus en kijk het mooie bijna van jullie mannetje af. Ik heb ook toen foto's gemaakt. Ik vind het soms fijn om er toch naar te kijken. Ik vind Ischa toen zo mooi. Doe wat voor jullie goed voelt wat andere ook zeggen. Het is jullie mannetje en jullie verdriet, daar zijn geen regels voor.
    Ik vind jullie nog steeds kanjers, trots op hoe jullie het doen en het met ons delen.
    Heel veel sterke.

    Heel veel liefs,
    Saskia Groothuijse

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi om te lezen hoe je er mee om probeert te gaan. Hoop voor jullie dat het met de tijd beter gaat. Helaas ken ik de ervaring dat je er hulp voor nodig hebt en het niet alleen kan.

    Groetjes
    Danielle (moeder van een ster aan de hemel)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedroeft door wat jullie mee moeten maken. Diep respect.....dat je dit inmense verdriet wil en kan delen.
    Lieve kleine Marnix, pas goed op je papa, mamma, broer en de tweeling

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Meer dan jullie sterkte wensen in deze immens zware tijd kan ik niet doen helaas.. Ik denk vaak aan Marnix en aan jullie. Jullie zijn zo dapper! Sterkte <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve mensen, ik denk aan jullie en jullie dappere mannetje. Inderdaad een veel te hoge prijs voor de verlossing van zijn pijn. Heel veel sterkte in de tijd die gaat komen, doe wat goed voelt.
    Mama van 3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wens jullie gezin heel veel sterkte. Moge God jullie de kracht geven met dit verlies. God zegen jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In de diepste lagen van onze ziel
    Waar niemand komen kan,
    Hebben we je zachtjes neergelegd,
    Gestreeld, lieve woordjes gezegd,
    Je gezichtje gekust,
    Onszelf verloren in jouw eeuwige rust.

    Heel veel sterkte! Dit is niet te bevatten....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Rust zacht lieve kleine grote jongen, waak over je mama en papa, je broertje en de baby'tjes
    Ik kan alleen maar diep respect voor jullie hebben,
    Veel sterkte,
    zomaar een mama,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. weet niet wat te zeggen,
    weet niet wat te doen.
    maar een woordje schrijven,
    na de juiste woorden zoeken.

    meneer v. Gorp
    heeft mij geleerd dat de juiste woorden
    uit je hart komt, dus hoop ik dat u het
    in uw hart mag ontvangen.

    maar lieve Marnix
    slaap maar lekker
    doe je oogjes maar dicht
    dan zal God over je waken
    als jij daar vredig ligt.

    Ga jij maar lekker slapen
    heel veilig in dag en nacht
    want God zal over je waken
    dus droom maar lekker zacht

    Want jij bent moe
    God ziet het aan je gezicht
    dus ga maar lekker slapen
    en doe je oogjes maar dicht.


    beste papa, mama en broertje van Marnix
    ik wil jullie heel veel kracht troost en sterkte toe wensen
    kracht om door te gaan, troost voor u verdriet, sterkte met het verlies

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Hera, Jur en Olav,

    Lieve Marnix is er niet meer. Ik las het gisteren. Ik brak. Tranen. Heel erg veel tranen. Meeleven met jullie. Het besef dat jullie verder moeten zonder Marnix. Het besef dat er zoveel mensen zijn die overlijden aan kanker. De vreselijke oneerlijkheid. En Marnix...zo jong.

    Zo ontzettend veel sterkte. Mijn gedachten zijn bij jullie.

    Hele, hele dikke knuffel
    S

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Woorden schieten tekort..

    STERKTE!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ongelofelijk moeilijk, ongelofelijk zwaar, ongelofelijk knap dat je dit op dit moment allemaal kunt en wilt delen!

    De glimlach heeft een hele duidelijke reden!

    Hou nog meer van elkaar, dat maakt je sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sprakeloos....
    Heel erg veel sterkte!!!
    Liefs, Esther uit Numansdorp

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een dikke knuffel voor jullie allemaal.
    heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve allemaal,

    Ik ben weer even stil, hoe vreselijk moet het zijn om Marnix zo stil in zijn bedje te zien liggen, weten dat hij niet meer wakker wordt.

    Ik wens jullie heel, heel veel sterkte & kracht de komende tijd,
    Liefs,
    Marian (een mama uit Veghel)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel stil sla ik een arm om jullie heen.
    Heel veel sterkte!

    Tini

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Stil en verdrietig maar ook opgelucht dat zijn pijn nu voorbij is.
    Maar vreselijk om je kind te moeten laten gaan zo jong zo lief..

    Heel veel kracht en sterkte de komende tijd.

    Liefs Mieke (moeder van 4 uit Drachten)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ik vind het erg fijn dat jullie nog steeds alles met "ons" bloglezers willen delen, ik kan daar veel van leren hoe jullie dit alles zo samen beleven en omgaan met deze hele situatie, zo puur en dan Olav die zijn broertje kusjes geeft en een high five...hoe bijzonder hoe puur.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoe bijzonder treffend in dit bericht worden gevoelens beschreven. Het is onmogelijk om het verdriet en de wanhoop niet te voelen. Het is ook onmogelijk dit gevoel weg te nemen, te verzachten, hoe graag we dit allemaal zouden willen. Het plaatst alles weer in perspectief, ik tel mijn zegeningen en laten we dat vooral blijven doen.

    Lenie (Lekkerkerk)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Sinds Lowie van Gorp op zijn blog het bericht plaatste wat de nachtmerrie is van elke ouder, namelijk het niet meer beter worden van jullie zoon Marnix, volg ik jullie blog. Wat vreselijk om zo snel al te moeten lezen dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie kanjer. Ongelofelijk! Ik wens jullie heel erg veel sterkte met dit enorme verlies. Hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar. Mijn gedachten zijn bij jullie. Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Onmenselijk. Als er een god bestaat, waarom dan zo'n klein hummeltje die nog moet beginnen.... Lieve mensen, ik wens jullie heel veel sterkte. Het gaat een nog veel moeilijkere tijd worden, maar ook daar komen jullie met zijn vijven doorheen.
    Moeder van vier, drie om voor te zorgen, vier om van te houden..
    Marnix zal altijd een plekje in jullie buurt blijven houden. Nooit, maar dan ook nooit zal hij uit jullie gedachten verdwijnen. En dat hoeft ook niet. Ik huil met jullie mee...

    sterkte xxx een mama van twee

    BeantwoordenVerwijderen
  31. LIeve Jur Hera en Olav, ik val stil ik weet niet wat ik moet zeggen, ik kan wel beginnen met woorden om jullie te troosten , maar denk niet dat jullie dat nu al kunnen gebruiken . het enige wat jullie willen is dat Marnix weer bij jullie komt. Jullie hart bloed , Ik zal bidden of Jezus jullie bloedend hart wil verzorgen . Wat een leed in deze wereld , niet te bevatten , weet dat Jezus met jullie mee huilt . De flauwe glimlach bewijst dat hij het nu fijn heeft . Ik heb mijn vader verloren toen hij 44 was en ik 14 het is inmiddels bijna 17 jaar geleden , dit is een totaal ander gemis maar ik heb nog steeds vaak momenten dat ik hem om mij heen voel of van hem droom . Dan weet ik gewoon hij ziet ons . Jullie lieve Marnix zit voor altijd in jullie hart en hoofd .Vertrouw op God met heel je hart , schreeuw naar Hem voor mijn part , Hij hoort je en zal jullie helpen . Ik spreek uit ervaring. Veilig in Jezus armen. sterkte en alle kracht toegewenst. Lidia.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Koester de tijd die Marnix nog thuis is.
    Koester het feit dat hij een flauwe glimlach heeft.
    Maak foto´s van hem.
    Dat zou misschien een heel klein beetje troost kunnen geven dat hij, zoals jullie wenste, waardig en zonder pijn de overstap heeft gemaakt naar droomland.
    Lieve schatten heel veel sterkte voor de komende tijd met het zwaarste, moedigste, en ergste wat een ouder moet doen in de komende dagen.
    Dikke kus voor jullie, Olav en Marnix
    van Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik weet niet wat te zeggen. Het is zo verdrietig. Ik moet er ook van huilen.
    Sterkte.
    Roosv

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gewoon een knuffel, geen idee wat te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve familie van Marnix,

    Wat beschrijven jullie mooi hoe jullie deze dag beleefd hebben. Hoe bijzonder ook dat jullie deze intieme momenten met zoveel onbekenden willen delen. Ik hoop van harte dat jullie steun zullen hebben aan de gedachte dat zoveel mensen met jullie meeleven.
    Ook bij mij rollen de tranen, maar ook van dankbaarheid dat jullie kindje die mooie glimlach op zijn vredige gezichtje heeft. Hij heeft geen pijn meer en is echt in veilige handen waar hij alleen maar liefde voelt. Van Jezus en van jullie.
    Het is moeilijk om in God te geloven als dit je overkomt. Ik hoop dat jullie er toch op kunnen vertrouwen dat jullie kindje veilig in Jezus armen is en dat Jezus ook bij jullie wil zijn om je hier doorheen te helpen. In gebed kun je dicht bij Marnix zijn, in liefde verbonden voor altijd.
    Ik voel me machteloos als ik lees over jullie diepe wanhoop. Ik bid om steun voor jullie en realiseer me dat ik ook in mijn omgeving mensen meer tot steun kan zijn. Jullie kleine ventje bereikt zo zoveel mensen! Ik tel mijn zegeningen en probeer ook die liefde uit te stralen zoals jullie dat doen naar Marnix naar de mensen om mij heen.
    Koester deze momenten dat zijn lijfje nog bij jullie is. Zijn vermoeide, zieke lijfje dat zo zijn best heeft gedaan. Marnix heeft dat lieve lijfje niet meer nodig en leeft voort in onze harten, ook die van mij want hij heeft echt mijn hart geraakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Vandaag weer de hele dag aan jullie gedacht....elke keer met een knoop in mijn maag. Heel, heel veel sterkte en kracht gewenst. Liefs Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve kleine maar toch grote vent....Marnix.
    Een mannetje die ik nooit heb gezien,maar die voor altijd in mijn hart zit.
    Lieve Jur,hera en Olav...heel veel sterkte...de komende dagen,weken, jaren,voor altijd.
    Koester de mooie herrinneringen! Stom om dit te zeggen,want ik weet dat jullie dat altijd zullen blijven doen.
    Heel veel liefs....Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Onvoorstelbaar waar jullie als gezin nu doorheen moeten......en wat een respect dat je dit met ons via de blog wilt delen.....hoop zo dat de gedachte dat jullie dappere Marnix zoveel mensen heeft geraakt, samen met jullie als gezin...wat troost mag bieden, wellicht niet nu al, maar strakjes........
    Mijn gedachten zijn bij jullie......sterkte!

    Warme groetjes, Yvonne (Tilburg)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Slik...
    Het klinkt raar, maar maak heel veel foto's deze dagen. Ook tijdens de crematie. Het is zo fijn als je die straks hebt. En misschien niet voor jezelf, maar dan wel later voor de kinderen.
    Ook stichting Make a Memory zou je kunnen aanschrijven. Super mooi bedrijf die prachtige foto's van Marnix en jullie kan maken...
    Heel erg veel sterkte en neem de momenten zoals ze komen. Kus en knuffel nu het nog kan...

    Liefs mama van een engeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Gecontroleerd met het verlies van jullie lieve zoontje en broertje. Het is onvoorstelbaar verdrietig maar in je woorden voel ik de liefde en de kracht in jullie gezin. Matrix is nu vrij van pijn en zijn aardse beperkingen, maar de liefde blijft. Ik wens jullie heel veel sterkte en denk veel aan jullie.

    Sylvia, een onbekende bloglezer en ook mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve Fam.

    Ik kan alleen maar zeggen.

    Wat een kracht en moed om o zo mooi te schrijven terwijl bij zo een groot verdriet.
    Ben er stil van heel stil terwijl ik jullie helemaal niet kan.

    Sterkte voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een vreselijk verdriet. Het moet vreselijk zijn om je zoontje los te laten. Zo klein.
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe. Wat gaat er door zo koppie heen als Olav? Ik wens jullie veel kracht en veel liefde toe. En naaste die voor jullie zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Samen, samen ben je nooit alleen,
    samen blijf je voor altijd...

    Heel heel erg veel sterkte en veel kracht voor jullie allemaal.

    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Verdriet...... verdriet om een lief ventje wat ik nog nooit in real life heb gezien,maar wat mijn hart heeft aangeraakt.
    Verdriet om een gezin wat zo liefdevol en sterk samen de strijd is aangegaan, maar wat nu verscheurd verder zal moeten.

    Wil zoveel zeggen om jullie een beter gevoel te geven, maar dat zal helaas niet gaan.

    Heel veel sterkte!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Maak foto's, klinkt gek maar voor jullie maar zeker voor de kinderen hebben erlater heel veel aan. Sterkte, ik huil mee.....

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Lieve mensen, wat een aangrijpende blog weer, ik heb er geen woorden voor, dit had nooit mogen gebeuren, Zon klein manneke waarom? Ik zou Alles zo graag weg willen nemen van jullie en marnix terug willen toveren.... :( voor altijd in mn hart jullie allemaal!!! Ook al ken ik jullie niet. Ik wil jullie zo graag helpen/ troosten!!! Maar tegelijkertijd zo machteloos...... Lieve marnix wat ben jij speciaal, zoveel mensen denken aan jou en je fam. Nou..topper geniet van al t moois daarboven en laat papa mama olav en straks de tweeling zo vaak mogelijk jou aanwezigheid voelen.. Zodat het iets verzacht, want je bent er nog steeds.. rust zacht lieve kleine jongen, mooierd...

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Lieve familie, wat mooi dat jullie zo hartverscheurend huilen. Ik hoop dat het jullie helpt in jullie verlies. Ik wens je dat je nu huilt en dat je strakjes in vreugde je tweeling ontvangt. Maak er alsjeblieft een mooi en vol afscheid van, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Lieverd jullie zijn kanjers, zo goed gedaan met jullie manneke. Maak foto's of laat ze maken. niet alleen voor jullie maar ook voor de tweeling, want ja die zullen jullie kanjer nooit leren kennen en alleen zien van foto's.. Weet niet of jullie make a memorie kennen maar die maken kosteloos foto's.

    Het is zo moeilijk om vanaf deze kant niks voor jullie te kunnen doen. Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Lieve mam, pap, grote broer, familie en vrienden.
    Een verlies wat niet te bevatten is! Veel woorden van troost kan ik niet bieden. Hou elkaar stevig vast, verwarm elkaar en blijf naar elkaar luisteren. Niet alleen nu, maar ook de komende weken, maanden.......
    Schrale troost misschien, maar weet dat jullie in gedachten zijn bij velen.
    Sterkte, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik heb geen woorden om jullie verdriet te verzachten...
    Als moeder van een gezond meisje, die nog nooit zoiets intens verdrietigs heeft meegemaakt, ben ik ook bang de verkeerde woorden te zeggen. Al weken leef ik via je blog met jullie mee. Al weken zitten jullie in mijn hart en dat zal altijd zo blijven. Jullie dapperheid, doorzettingsvermogen en liefde voor elkaar is zo bijzonder en een voorbeeld voor velen. Dank jullie wel hiervoor. Ik wens jullie heel veel sterkte en liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Lieve Hera,

    Jij hebt de gave van Lowie: je kunt zo mooi verwoorden wat je voelt, wat je ziet, wat je denkt, ...
    Jij hebt de liefde van een mama voor haar kinderen.
    Jij bent zo kwetsbaar maar toch zo sterk ook...
    Wat bewonder ik jou, maar wat zou ik zo graag hebben dat je dit allemaal niet zou hoeven mee te maken.
    Je zou zoveel liever 'een anonieme mama' kunnen zijn, die gewoon aan het genieten is van het alledaagse leventje...
    Mijn aanrecht lijkt vandaag zo banaal, na jouw beschrijving hier...
    Ik leef intens mee door de manier waarop jij de dingen kan verwoorden.
    Heel veel sterkte voor jouw gezinnetje.
    EEn Vlaamse meelevende/meelezende mama

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Dag mooi, grappig, sterk, lief, stoer, dapper ventje. Jouw te korte leventje heeft zoveel invloed gehad op heel veel mensen. Je zult niet vergeten worden, nooit!

    Jouw nieuwe thuis is in de harten van enorm veel mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Tranen, als ik jullie verhaal lees. Herkenning, op een totaal andere manier, maar wel weten wat verlies op deze manier inhoud. Heel veel sterkte deze dagen, in het afscheid en loslaten van jullie zoontje. En ook daarna.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ontroerend en meteen een beeld voor ogen van Olav die zijn broertje kust. Met open armen omarmen. Liefdevol samen. Dapper, liefdevol gezin. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Tja, Wat moet je nou toch schrijven. Anders dan dat ik jullie heel erg veel sterkte toewens voor de komende tijd.
    Heel erg dapper om dit zo alles op te schrijven en te delen met zoveel onbekenden.
    Dat dit zo een klein jochie moet overkomen is echt niet te beschrijven. gelukkig dat hij nu rust heeft die hij zo erg verdient.
    Marnix, rust vredig. Hera, Jur, Olav en de tweeling, hou hem in je hart vast dan zal hij altijd bij jullie zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat moet je schrijven aan iemand van wie het hart in puin ligt?
    Er zijn toch geen woorden om te troosten. Kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen in deze moeilijke dagen. Blijf dicht bij elkaar.
    Sterkte,

    nog een meelezende en meelevende moeder

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Lieve Mensen,

    Wat moet dit ondraaglijk veel pijn doen, niet te bevatten.
    Aan de ene kant opluchting dat Marnix geen pijn meer heeft, aan de andere kant het verdriet dat jullie jullie lieve mannetje moeten missen. Ik wens jullie onnoemelijk veel sterkte in deze moeilijke dagen en voor de komende tijd. Ik denk aan jullie.
    En zal Marnix nooit vergeten, heb hem maar 1 keer ontmoet maar hij heeft een diepe indruk achtergelaten. Jullie mogen trots zijn dat jullie al was het veel te kort Marnix's ouders mochten zijn, en Marnix heeft geboft met jullie als ouders en zo'n lieve grote broer. Sterkte!

    Liefs Teunie van de Beek (familie van Manon)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. De strijd is gestreden. De waarheid dringt nog niet helemaal door. Marnix is overleden en hij ziet er nu vredig uit. Weg pijn, weg tranen......het afscheid is definitief. De uitdrukking van zijn lieve gezichtje is vredig. Maar het is zo wreed en onwerkelijk om zonder hem verder te moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Lang nagedacht of ik er goed aan zou doen om te reageren... JA natuurlijk wel. Niet te lang nadenken over de woorden, maar recht vanuit m'n gevoel.
    Lieve mensen, heeel veel sterkte toegewenst met dit enorme verlies. Hera, Jur, Olav...volg vooral je gevoel tijdens deze dagen van afscheid. Je kan dit niet "verkeerd" doen. Omarm elkaar, geef elkaar ruimte, praat, blijf stil, maar doe vooral wat je zelf nodig hebt.
    Marnix,...kanjer, wat heb jij lang gevochten. Lief dapper mannetje, je mag nu gaan rusten. Vlieg zo licht als een vlindertje, verlost van alle pijn, naar je nieuwe plekje tussen de sterren. Waak daar over papa, mama, Olav en de tweeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. No more words needed......... Zijn de woorden die ik ook zo had kunnen neerschrijven...........

      <3

      Warme knuffel voor jullie allen en een vlinderkusje speciaal voor jullie lieve, onmisbare Marnix nu hij nog "bij" jullie is.... X!

      Wilma, mama van Youri*, Boy en Lisa

      Verwijderen
  60. ik huil mee, mijn hart huilt mee.
    ondragelijk dit verlies.

    heel mooi te lezen hoe jullie gedragen worden door de liefde voor elkaar. houd dit vast

    het regent nu, de hemel huilt mee maar verheugt zich op de komst van jullie dappere kereltje.

    alle sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Tranen stromen over mijn wangen, ik huil met jullie mee, hoe kan ik ook anders? Zoveel verdriet, zoveel pijn. Mijn moederhart breekt voor jullie, voor wat jullie moeten doormaken. Het is zo oneerlijk!

    Ik wilde gewoon even nog een keertje kijken naar je prachtige In Memoriam van gisteren, had niet verwacht een nieuw blog aan te zullen treffen...

    Ik vind het heel mooi hoe je je verdriet blijft opschrijven en hoop dat het je wat helpt. Prachtig dat Marnix bij jullie is, zijn laatste dagen, en fijn ook dat Olav er zo goed mee omgaat.

    Ik wens jullie nogmaals heel veel sterkte. Sterkte en heel veel liefde!

    Een dikke knuffel,
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ook hier tranen. Wat moet dit verschrikkelijk zijn!
    Veel sterkte gewenst. Fijn dat er zoveel mensen met jullie meeleven! Kan ook bijna niet anders, jullie kanjer heeft ook zo hard gevochten, daar is iedereen van onder de indruk en ontdaan dat hij het niet heeft gewonnen.

    Neem de tijd om afscheid te nemen! Oh wat zal dat moeilijk zijn!

    Lieve groet Marlies (ook een mama van een meisje van bijna 3)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ik huil alle tranen die ik in me heb! Wat een verdriet dat jullie Marnix moeten loslaten, terwijl je hele lijf schreeuwt om je kind, je kind dat je wilt vasthouden, voelen! Hera, wat een gave heb jij, dat je alles zo kunt beschrijven zoals je doet. Ik voel fysiek gewoon het verdriet.... Het gat in jullie hart.... Marnix is misschien niet lang meer fysiek bij jullie, maar hij leeft voort in jullie harten.... en in die van vele anderen! Ik brand een kaarsje voor kleine stoere Marnix.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat is het moeilijk hier nog woorden bij te vinden. Jullie prachtige kindje, jullie lieve, kleine, dappere mannetje is niet meer hier en ik ken geen woorden die dat ook maar enigszins kunnen verzachten. Als ik ze kende, zouden ze hier nu staan.
    Met een brok in mijn keel en tranen op mijn wangen kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat deze laatste dagen met Marnix mooi zullen zijn. Koester zijn lijfje, zijn handjes en zijn lach, koester elkaar en houdt hem stevig vast. Ik zou voor jullie willen dat dat voor altijd kon.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Heel veel sterkte en kracht in deze moeilijke tijd. We leven enorm met jullie mee. Wat zwaar hebben jullie het gehad en in wat voor moeilijke tijd zitten jullie nog.

    Esther van voorden ( de moeder van ronan uit Olav zijn klas)

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Via Lowie van Gorp kwam ik op jullie blog en ik heb het de afgelopen tijd ademloos gevolgd. Heel veel sterkte en kracht toegewenst in deze moeilijke tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Terwijl ik vanaf de zijlijn pas een paar weken bij jullie meelees en meeleef, ben ik diep geraakt door het overlijden van jullie mannetje. Wat bijzonder dat je je diepste pijn zo kwetsbaar durft te delen met ons. Het maakt me stil en ontroert me enorm.
    Veel sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. je hart in puin, wat zegt dat veel. het maakt goed duidelijk wat jullie moeten voelen. sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Onwerkelijk, Verdriet, Ongeloof .. gewoon niet te vatten ...

    Heel veel sterkte ... ook voor de komende tijd ....

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Heel veel sterkte liefs aaltje

    BeantwoordenVerwijderen