dinsdag 18 september 2012

Dinsdag 18 september 2012

Vandaag de condoleance. We zien er vreselijk tegen op. Waarom? Ik kan het zo niet benoemen. Ik denk omdat we niet om deze reden in de belangstelling willen staan. De ochtend verloopt daarom ook moeizaam. We worstelen beide met verschillende emoties. Praten helpt. We komen weer op hetzelfde pad.
Als je naar elkaar toe kunt uitspreken waar je breekpunt zit, dan kweek je begrip. We moeten elkaar respecteren in hoe we met dit gigantische verlies omgaan. Dat lukt ons vooralsnog goed.

Langzaam tikt de klok verder en de tijd breekt aan om naar de hockeyclub te gaan. Het ziet er prachtig uit. Wat heeft iedereen zijn best gedaan. Heel veel dank daarvoor!

Als snel komen de eerste mensen. De kop is eraf. Het wordt uiteindelijk druk, erg druk. En wat voelt dat goed. Al die blijken van medeleven. Warme armen, lieve woorden. Van warme, lieve mensen. Onze jongen en zijn verhaal hebben velen geraakt.
Jur en ik zitten naast het scherm waarop foto's van Marnix te zien zijn, dat is maar goed ook, want daar word ik heel erg emotioneel van. Terwijl ik graag sterk wil zijn.
Als laatste komt Lowie van Gorp. De vader van KanjerGuusje. Helaas ervaringsdeskundige. Het is prettig praten. Een fijne man. We zijn blij dat hij zijn medeleven komt betuigen.
Doordat deze middag zo goed verlopen is heb ik moed gekregen voor morgen. Het moet. Het is werkelijk gruwelijk, maar het moet.

's Avonds zijn we alleen. We gaan samen aan de grote tafel zitten en branden speciale kaarsjes voor Marnix en praten over hem. Voor de voordeur staan ook veel kaarsen. Mooi.
Als ik Olav vraag wat hij het leukst vindt aan Marnix antwoordt hij: dat hij me veel kusjes gaf.
Op de vraag wat hij het minst leuk vindt antwoordt hij: dat hij de laatste tijd zo lelijk tegen mij deed.
Helaas, een bijwerking van een niet te missen medicatie; dexamethason.
We leggen het Olav opnieuw uit. Hij begrijpt het redelijk, maar dat verlicht zijn gevoel erbij niet. Hij is zes.

De laatste avond met zijn vieren zit er bijna op. Het is onwerkelijk. Het lijkt nog steeds niet om mijn zoon te gaan. Terwijl hij daar toch echt levenloos in zijn bedje ligt. Over minder dan 24 uur zal hij voorgoed een herinnering zijn. Niet meer te aaien, niet meer te kussen. Hij hield zo van kussen en knuffelen. 's Avonds na het tandenpoetsen op de wastafel pakte hij vaak mijn gezicht vast en zei dan: hard, hard, snel. En dan kwam er een lawine van kusjes, waarna hij zijn kleine lijfje tegen me aanwierp en al knuffelend naar bed gedragen wilde worden.
Als ik nu voor de wastafel sta denk ik continue: hard, hard, snel.
Ik mis hem.

Een speciaal moment. Stilstaan bij een veel te kort leven.

101 opmerkingen:

  1. Even geen woorden... Gemis..verdriet.. Stuur je liefde, wens je kracht...zie je morgen.. Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word hier zo stil van, zo verdrietig. Wat een vreselijk zware last.
    Je hoeft niet sterk te zijn, je mag je pijn laten zien. Je bent al die maanden zo enorm sterk geweest.
    Wens jullie zo enorm veel sterkte morgen op een ongetwijfeld prachtige bijeenkomst voor jullie Marnix. Ik denk aan jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Diep respect! Heel veel sterkte morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kon er helaas niet bij zijn, omdat ik uit Beverwijk moet komen. Hierbij wil ik jullie alsnog condoleren en heel veel sterkte wensen met het verlies van Marnix

    Liefs,
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel heel veel sterkte ,liefde en kracht voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi verwoord weer!! Wat een kanjers zijn jullie.. Heel veel sterkte en succes voor morgen! Morgen vieren wij de 4e verjaardag van onze zoon.. maar met onze gedachten zullen aan jullie denken!! de helium ballonnen die hier hangen zullen we morgenavond voor Marnix oplaten!

    Groetjes Kelly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel veel sterkte morgen als jullie het onmogelijke moeten gaan doen! ik denk aan jullie!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor morgen wil ik jullie allemaal heel veel liefde, kracht en wijsheid toewensen. Jullie lieve mooie kanjer Marnix zal nooit vergeten worden.
    Sterkte ook voor deze laatste nacht met jullie 4-en.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel heel veel sterkte morgen dan moeten jullie echt afscheid nemen gr walda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte en kracht gewenst voor morgen en de tijd daarna. Ik (en vele anderen) denken aan jullie!
    Liefs Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens jullie heel veel sterkte toe deze laatste nachtje met Marnix en morgen met het laatste afscheid van jullie kanjer...

    Liefs Didi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel sterkte morgen. wat kun je je gevoelens mooi verwoorden. geniet van het laatste momentje met zijn viertjes/zessen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat moet en zal morgen een hele moeilijke dag worden voor jullie. Dat heel veel lieve mensen in jullie omgeving de pijn ietsje dragelijker mogen maken. Maar hoe moeilijk moet het zijn...
    Denk aan jullie en zal een kaarsje voor Marnix branden morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik word er stil van met tranen in mijn ogen....wat slaan jullie je er dapper doorheen! Heb enorm veel respect voor jullie!

    Ik wil jullie voor morgen maar ook zeker voor de toekomst heel veel kracht en sterkte toewensen en heel veel liefde met straks jullie tweeling in jullie armen!

    Ik denk aan jullie, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heeeel erg veel moed en kracht gewenst voor morgen. Ik denk aan julie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De laatste avond, kon deze avond maar voor eeuwig zijn,
    maar het kan niet, het mocht niet zo zijn.
    Morgen, de dag van loslaten, weer loslaten, maar nu voor altijd, ook al zal Marnix voor eeuwig met jullie verbonden zijn.

    Ik huil met jullie mee...
    Ongelofelijk veel sterkte morgen, om het onmogelijke te moeten doen.

    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fijn dat deze dag heel positief verlopen is. Gelukkig haal je heel veel steun uit vandaag: ookal is Marnix jullie kind; zoveel mensen die hem nooit gezien hebben leven met jullie mee. Marnix gaat door, via zoveel mensen...

    Nu ik je blog lees zijn er weer de tranen, om het laatste stuk dat je schreef. Jeetje, lief mens, lieve mama, wat een verdriet moet je voelen. Hoe oneerlijk, hoe onmenselijk is het allemaal. Mijn hart huilt om jou, om je man en jullie bink Olav. Gelukkig is Olav nog heel puur en heeft deze hel een hele andere impact op hem dan bij jullie het geval is.

    Mijn hart krimpt samen als ik aan jullie kanjer denk, jullie kleine vent, maar godzijdank heeft hij geen pijn meer. Goddank zien jullie dat er een cocon overblijft van jullie kleine prins en dat hij weg is...vertrokken naar een plek waar hij weer gewoon een klein manneke mag zijn. Een manneke dat zich nog heel vaak zal melden, simpelweg omdat hij dankbaar is dat jullie zijn papa en mama zijn.

    Ik wens jullie........ ja wat wens ik...
    Ik wens jullie morgen een hele intense dag! Een dag waarin jullie Marnix naar zijn allerlaatste plek kunnen brengen. Ik wens jullie kracht. Heel veel kracht. Ik wens jullie rust. Liefde. Heel veel sterkte.
    Wat ik jullie echt wens is een winterslaap waaruit jullie ontwaken en ontdekken dat alles slechts een nachtmerrie was.

    Ik wens jullie alles wat denkbaar en nodig is om morgen te doorstaan! En zoveel meer.
    Sterkte lieve mensen, heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi geschreven....

      Verwijderen
    2. Ik sluit mij hier volledig bij aan.
      Heel, heel veel sterkte.
      MrsP

      Verwijderen
    3. Ik wist niet hoe ik het moest verworden, maar gelukkig heb jij dat prachtig gedaan.

      Heel erg veel sterkte! Wat onmenselijk wat oneerlijk, maar wat een ontzettend prachtig mannetje! Ik zal aan jullie denken. Rust zacht Marnix! Ik hoop dat je op een hele mooie plek komt waar je kan zijn zonder pijn. Dat heb je zo verdiend!

      Verwijderen
    4. ja wat mooi geschreven , en inderdaad een geweldig stoer dapper lief mannetje. lieve marnix ik hoop dat je nu ergens bent waar je lekker kan spelen,en niet ziek bent, zo als het hoort bij een jongentje van drie jaar. en olav ik weet zeker dat marnix net zoveel van jou houdt als als jij van hem. je bent toch zijn sterke grote broer heel veel sterkte

      Verwijderen
    5. Prachtig verwoord, ik had het niet beter kunnen doen. Met tranen in m'n ogen lees ik de blog, wat een verdriet.....Ik knuffel mijn zoon van 3 extra en zeg tegen hem hoeveel ik van hem hou. Wat een immens groot verdriet. Lieve Marnix, ik hoop dat je ergens bent waar je lekker kunt spelen zonder pijn. Ik wens iedereen heel veel sterkte.

      Ik denk vandaag aan jullie allemaal

      Verwijderen
    6. Slik, wat ontzettend mooi en lief gesproken!

      Verwijderen
  18. Sterkte.. Ik ben er stil van.. X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel moeilijk ik wil wat typen maar weet niet wat....Ik vind het zo vreselijk wat jullie doormaken,Ik wens jullie voor morgen heel veel kracht en liefde toe en natuurlijk voor de moeilijke tijden die komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. We zijn er morgen bij, voor Marnix voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als vreemde zou ik 1000 woorden kunnen zeggen, maar ik weet er slechts 1..

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel erg veel sterkte morgen!!! In gedachten bij jullie.
    Lieve, dappere Marnix. Voor altijd jullie koesterkind.

    Licht, warmte, kracht.
    S

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Sterkte morgen... Koester de laatste uren van fysieke aanwezigheid van jullie kleine grote kanjer.

    Onmacht

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik ben er stil van voel de tranen over mijn wangen lopen terwijl ik dit schrijf. wat een verdriet!!!!heel veel kracht voor morgen en de tijd die komen gaat dikke knuffel voor jullie viertjes een oma uit oss

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Voor morgen wens ik jullie heel veel sterkte. Voor nu geniet nog van het samen zijn. Geef Marnix alle kusjes die je hem kunt geven.
    Er zal een hier een kaarsje branden voor Marnix naast die van Ischa.
    Heel veel liefs,
    Saskia Groothuijse

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hard hard snel.. Dat ging het zeker veelste hard en veelste snel. Ik spreek mijn hoop uit dat deze laatste uren met jullie marnix voorbij mogen kruipen nog even met zn viertjes.. Het onmogelijke moeten jullie gaan doen. Verschrikkelijk.. Mijn moeder hart huilt Maar die van jou in stukjes gebroken. Mama van 2 bengeltjes en 1 engeltje..Heel veel kracht voor morgen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geen woorden, voor dit grote verdriet..... Heel veel sterkte morgen, zal aan jullie denken, weet wat het inhoud om je kind weg te moeten brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. in gedachten bij jullie zal morgen een kaars branden
    ik sla in gedachten een arm om jullie heen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Even geen woorden.....
    Heel veel sterkte morgen! Jullie zullen morgen in mijn gedachten zijn!

    Hoop dat de laatste uren met Marnix fijn en goed zullen zijn!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Bij jullie.....
    Morgen in mijn gedachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo goed om te lezen dat zoveel mensen jullie een warm hart dragen bij zoiets verdrietigs.

    Ik denk aan jullie en morgen branden er kaarsjes voor jullie..
    een grote meelevende knuffel

    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve Hera, Jur en Olav
    Bijzonder verdrietig heb ik de condoleance van jullie lieve dappere Marnix ervaren!
    Uit het blog sprak al zoveel liefde, warmte & kracht van jullie uit en die kracht, liefde & warmte zag ik vanmiddag terug!! Veel respect voor jullie, Jur & Hera.
    "Fijn" Jur en jou persoonlijk ons medeleven te hebben kunnen betuigen. Door het blog heeft ons gezin de afgelopen periode anoniem veel met jullie meegeleefd.
    Jullie kanjer Marnix en zijn verhaal heeft onze kinderen & ons diep ontroerd.

    Tranen... ...om het laatste stukje wat je schrijft... ...de laatste avond met jullie 4tjes die er bijna op zit... ...niet te lijken beseffen dat het om je eigen zoon, Marnix gaat... ...het vele kusjes geven, aaien & knuffelen wat straks niet meer kan... :'-(

    Wij wensen jullie, Hera,Jur & Olav morgen heel veel kracht & liefde bij het loslaten van jullie allerliefste dappere vriendje:'-(
    Jullie allerliefste dappere Marnix zal nooit vergeten worden!!!!!!!
    Ook wij branden een kaarsje voor Marnix
    &
    in gedachten slaan wij onze armen om jullie heen.
    Lieve stoere grote broer Olav... ...mama schrijft dat jij de vele kusjes die Marnix jou gaf het leukste vond aan jouw broertje... ...wanneer je Marnix mist of je voelt je verdrietig denk dan aan die vele kusjes die hij jou altijd gaf...

    Dank jullie wel voor de geopende deur bij de hockeyclub vanmiddag.

    Liefs & een warme groet
    van
    zomaar een meelevend gezin uit Hoevelaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel veel sterkte,kracht en liefde toegewenst voor nu en in de toekomst.Een kaarsje zal morgen branden voor jullie KANJER MARNIX.Hoop dat je toch nog heel even kan genieten van hem en nog effe lekker knuffelen.Heel veel sterkte morgen.

    moeder van 2 kids

    BeantwoordenVerwijderen
  34. lieve allemaal.

    wat zijn jullie sterk om ons nog steeds een glimp in jullie leven te gunnen.

    voor morgen wens ik jullie alle kracht toe om marnix voor altijd te laten gaan. hij word dan jullie koesterkind.

    zomaar een mama van 3

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik wens jullie morgen heel veel sterkte met de volgende onmenselijke stap die jullie moeten maken.

    En knuffel hem nog maar lekker veel, zolang hij nog bij jullie is.

    Mijn gedachten waren vanmiddag bij jullie en zouden morgen ook bij jullie zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen morgen
    Lieve groetjes Marjon Klerkx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Een knuffel,veel liefde en kracht wens ik jullie toe.Niet alleen voor de komende dagen,maar voor altijd! x Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel veel sterkte strakjes met deze onmetelijke zware opdracht : het afgeven van 1 van jullie allerliefste geschenk dat je kreeg, je lieve zoon Marnix.
    Het verpletterende gevoel, het gemis,de pijn die jullie (moeten) doorstaan,en (is) zo onwezelijk op sommige momenten.Neem de tijd die jullie nodig hebben,blijf dicht bij je gevoel,en deel,deel zodat dit zware niet alleen op jullie schouders blijft rusten,In gedachten bij jullie lieve Marnix, Olav, Hera, Jur,en de Tweeling.Troostknuffel gjamh

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve Jur, Hera en Olav,

    Denk aan jullie morgen, veel sterkte.
    Alles wat hier te lezen is, sluit ik mij bij aan.
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ook van mij heel veel sterkte, liefde en kracht. Ik denk aan jullie en een kaarsje brandt voor Marnix.
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oneerlijk, onmenselijk, slopend, hartverscheurend... maar jullie doorstaan het... Lezend word ik op zo'n bijzondere wijze deelgenoot van de ongelooflijke kracht en liefde in jullie en ben trots! Wat een gave om zo te kunnen schrijven ook. Marnix is tijdens je blog voor velen tot leven gekomen en zal blijven voortleven. Daarmee doe je hem recht, wat een gewéldig ventje... Alle sterkte en alle liefs voor het moeilijke afscheid; jullie hebben in (veel te grote) stappen al zo veel los moeten laten, ik ben in gedachten daar bij jullie en hoop dat deze volgende loodzware stap ook gaat lukken op de wijze die jullie in gedachten hebben. Stevigste knuffel...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Jullie zijn zo ongelofelijk dapper, dit zou je als ouders en broertje zijnde niet mee mogen maken. Ik wens jullie alle sterkte liefde en kracht van de wereld bij de loodzware taak vandaag, zoals de afgelopen dagen zal ik ook vandaag aan jullie denken.

    Liefs,
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heel veel sterkte vandaag met het afscheid. We denken aan jullie !

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lieve papa, mama en Olav,

    Ik wil jullie onwijs veel sterkte wensen voor vandaag!
    Jullie zijn in mijn gedachten...

    Lieve groetjes,
    Esther uit Numansdorp

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heel veel sterkte in gedachten bij jullie op deze vreselijk moeilijke weg
    Liefs Anneke

    http://tjowmusky.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  46. wens jullie heel veel kracht om los te laten en voor de toekomst heel veel sterkte

    ben vandaag in gedachten bij jullie sterkte

    dorien

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heel, heel veel sterkte vandaag met het loslaten van Marnix.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Vandaag een niet te geloven moeilijke dag.... Ik denk aan jullie...

    Dag Marnix, dag ventje.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Vandaag zullen we een kaarsje aansteken voor jullie, en voor Marnix.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Heel veel kracht en sterkte voor nu voor dadelijk voor morgen en en en en .........
    Warme knuffel voor jullie allemaal.
    Corinna (kerkrade-limburg)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. De heftigste dag uit jullie leven... Definitief afscheid nemen van jullie kereltje... Ik hoop dat jullie een uitvaart hebben zoals jullie voor ogen hebben.
    Marnix is bij jullie, hij zal het jullie laten voelen, voor altijd in je hart, voor altijd jullie kosterkind...

    Olav gaat het straks begrijpen, nu denkt hij aan de boze dingen, maar straks vervagen die voor hem en zal hij zijn broertje herinneren als een stoere strijder die heel veel kusjes gaf en wilde.

    Dikke knuffel voor jullie allemaal en ongeloofelijk veel sterkte!

    Liefs mama van een engeltje....

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Vandaag zijn jullie extra in mijn gedachten, ik kan de pijn niet verzachten, maar hoop dat jullie je zo gesterkt voelen door al het medeleven van vele mensen.

    Vandaag laten jullie je kleine man fysiek gaan. Wat een onmenselijk gevoel moet dit zijn.
    Er zijn geen woorden voor. Alleen intens verdriet.

    Veel kracht gewenst en ik hoop van harte dat Marnix een prachtig afscheid krijgt, maar dat kan niet anders met 2 van deze onwijs liefdevolle ouders. Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Heel erg veel sterkte vandaag en in de moeilijke tijd erna gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Beste familie,
    morgen heel veel sterkte
    Anne-marie

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Vandaag in gedachten bij jullie...

    moeder van 4

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Heel veel sterkte.....hier in Ede brand een kaarsje voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  57. het wordt natuurlijk heel zwaar en moeilijk, maar ik hoop dat het ook een heel mooi afscheid wordt.

    ik denk aan jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  58. in gedachten bij jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Lieve mensen,

    vandaag in gedachten bij jullie, m'n moederhart huilt mee....


    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Heel veel kracht en sterkte. De hemel huilt mee!
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  61. ook hier zitten de tranen heel hoog, ik laat ze maar lopen, ik deel mee in dit grote verdriet...
    heel veel sterkte vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Lieve mensen

    Een lege plek
    Een groot verdriet...
    jullie hart doet zeer
    Degene die je zo liefhebt
    is er nu niet meer

    Steeds stromen tranen,
    je keel knijpt dicht
    En in gedachten zie je
    dat vertrouwde gezicht...

    Ik ben in gedachten vandaag bij jullie......

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ontzettend veel sterkte vandaag..tranen stromen hier ook.
    Denk aan jullie..

    Een trouwe lezeres

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Je schrijft indringend mooi, gevoelens voelbaar en de tranen komen. Zoveel sterkte voor jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Voor vandaag heel veel sterkte, voor de komende tijd heel veel sterkte. Jullie leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Het leven van Marnix is fysiek voorbij, zijn herinnering leeft voort. De weg naar de toekomst wordt nog zwaarder dan je dacht, maar liefde is de kracht die je rechtop doet staan.

    Heel veel sterkte, moed en wijsheid gewenst,
    Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  66. In gedachte vandaag bij jullie en wil jullie heel veel sterkte en kracht wensen om deze loodzware stap te maken. Vanaf hier is het jullie koesterkind..diep in jullie harten geworteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Lieve Hera en Jur, lieve Olav,
    Ik ken jullie alleen maar van deze prachtige, indrukwekkende blog maar het voelt zo vertrouwd daardoor.
    Lieve mensen, voor vandaag, deze moeilijke dag, de dag van het fysieke afscheid, wens ik jullie zo ongelooflijk veel kracht en liefde toe. Liefde houdt niet op bij de dood. Behalve verdriet om Marnix hou je gewoon van hem. En toen hij stierf hield hij gewoon van jullie. En net zoals jullie nu van hem houden, zo houdt hij (is mijn overtuiging) ook van jullie, waar hij ook is. Dat maakt het aan de ene kant moeilijker, maar aan de andere kant hoop ik dat jullie daardoor ook getroost worden. Door de liefde blijf je leven voor elkaar, anders, heel anders, compleet anders, maar toch...
    Deze dag, deze gruwelijk moeilijke dag zullen jullie ook nu weer aankunnen. En hoe moeilijk ook, het wordt vast ook een prachtige dag, een dag Marnix waardig, maar ook een dag jullie waardig.
    You never know how strong you are until being strong is the only choice you have... veel kracht daarbij
    Mirjam/@teunemans

    BeantwoordenVerwijderen
  68. ook ik hou jullie in gedachten vast,en huil met jullie mee heel veel sterkte en krachtig op deze verschrikkelijke dag

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Het was fijn jullie even te kunnen knuffelen en hoe moeilijk ook, toch de foto's van lieve Marnix te zien, mooi en lachend zoals hij was! En na vandaag zullen jullie nog stééds met zijn 4-en zijn, misschien niet fysiek, maar Marnix blijft aanwezig bij alles wat jullie nog gaan meemaken....altijd dichtbij! heel veel sterkte vandaag...in gedachten bij jullie....dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Ik wens jullie vandaag veel sterkte en kracht toe met het afscheid nemen van jullie zoon en broertje Marnix.
    Ik denk aan jullie alle vier!

    Liefs uit Leiden

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Het weer past zich aan: het regent hier pijpestelen, maar tussendoor ook een hele felle zonnestraal! Daaag lieve Marnix!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. ik denk aan jullie!
    sterkte vandaag maar ook straks: morgen, volgende week, zolang als nodig.

    liefs, Brechje

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Onvoorstelbaar zwaar........heel veel kracht en sterkte toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Pfff, vooral die laatste woorden, kippevel...
    Heel veel sterkte voor jullie vandaag en de tijd die nog komen gaat.
    Ik denk aan jullie xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Heel veel sterkte vandaag,de moeilijkste dag om jullie kanjer defenitief los te moeten laten,maar hij zit in jullie hart en in die van veel mensen en word nooit maar dan ook nooit vergeten in gedachten ben ik bij jullie en huil stil mee en Marnix lief ventje rust zacht lieverd je heb nu gelukkig geen pijn meer dag schatje een moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  76. In gedachten zijn jullie al de hele dag bij mij. Wat lijkt me dit een ontzettend moeilijke dag voor jullie. Ik wens jullie heel veel kracht om dit verdriet te kunnen verwerken. Dikke knuff, mariëlle Stam uit Vlaardingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. In gedachten bij jullie. Ik zag vanochtend een prachtige dubbele regenboog en moest meteen aan Marnix denken. Het was een prachtige brug naar de hemel. Lieve marnix je blijft voor altijd in onze harten en let goed op je papa, mama, Olav en de tweeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  78. mijn moederhart huilt mee .. nooit meer die kusjes.. eens zie je hem weer terug later in de hemel dan overlaat hij jou weer met kusjes . Elke dag zal een dag dichterbij jullie Marnix zijn. Tot die dag hoop ik en zal ik bidden voor kracht en troost en veel liefde voor jullie gezin . Liefs Lidia Hakvoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Dag ...
    Vandaag denk ik aan jullie, aan vreemde mensen di ik nooit heb ontmoet.
    Wat een zware dag zullen jullie hebben. En wat ongelofelijk moeilijk dubbel om nu ook zwanger te zijn.
    Je ene kind moet je loslaten terwijl er een tweeling in de buik aan het groeien is.
    Ik wens jullie sterkte...kracht en liefde toe.
    En soms is liefde ook heel moeilijk.
    Ik hoop dat jullie veel steun hebben aan jullie naasten.
    Olav..............een mannetje van 6.
    Die afscheid moet nemen van zijn broertje, god wat gaat er dan door zo koppie.

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Heel veel sterkte vandaag. Mijn gedachten zijn bij jullie. Hoop dat het een bijzonder afscheid, voor een bijzonder mannetje mag worden.
    Liefs van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Afscheid nemen is zo verschrikkelijk moeilijk. 'Nooit' is nu echt definitief. Ook hier denken we vanaf weer aan jullie.
    Sterke! Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Ik denk veel aan jullie. Heel veel sterkte. Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Lieve familie, vandaag aan jullie gedacht en nu weer. Hopelijk is het een 'mooi' afscheid geworden. Liefs, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Op deze intens moeilijke dag zijn mijn gedachte bij jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  85. .....heel veel sterkte.....

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Er heeft hier vandaag een extra kaarsje gebrand.

    Heel heel veel sterkte voor nu en de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Ik ken jullie niet ja alleen van deze blog. Ik wens jullie heel veel sterkte toe. Ik heb een broer die zijn dochtertje van 9 maand verloor aan e.b. Dus voel een beetje wat jullie voelen.

    We krijgen kinder om voor hun te zorgen zolang wij als ouders leven wij als ouders behoren eerder te gaan dan onze kinderen maar hellaas is dat niet altijd het geval daarom is een afscheid van een kind het zwaarste wat er is.

    Marnix en alle andere kinderen die veel tevroeg van ons zijn en zullen gaan leven verder achter de regenboog in een land zonder pijn.

    Ik wens jullie 3 + tweeling maar ook de oma's opa's ooms tantes fam. En vrienden van marnix heel veel sterkte en kracht toe.

    een mama van een meisje van 6

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Ik ken jullie niet ja alleen van deze blog. Ik wens jullie heel veel sterkte toe. Ik heb een broer die zijn dochtertje van 9 maand verloor aan e.b. Dus voel een beetje wat jullie voelen.

    We krijgen kinder om voor hun te zorgen zolang wij als ouders leven wij als ouders behoren eerder te gaan dan onze kinderen maar hellaas is dat niet altijd het geval daarom is een afscheid van een kind het zwaarste wat er is.

    Marnix en alle andere kinderen die veel tevroeg van ons zijn en zullen gaan leven verder achter de regenboog in een land zonder pijn.

    Ik wens jullie 3 + tweeling maar ook de oma's opa's ooms tantes fam. En vrienden van marnix heel veel sterkte en kracht toe.

    een mama van een meisje van 6

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Lieve papa, mama en broertje van marnix.

    Ook ik ken jullie niet persoonlijk. En weet ook eigenlijk niet wat ik hier neer moet zetten... Alleen dat ik aanjullie denk en het verschrikkelijk vind dat jullie dit moeten doormaken. Ik wil jullie heel erg veel sterkte en kracht toewensen.. Hoop dat jullie een klein beetje kracht putten uit al deze reacties.

    Heel erg veel liefs van een jonge mama

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Kom gewoon even een dikke knuffel brengen ..... en jullie heel veel sterkte wensen .....

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Lieve Hera, Jur en Olav,
    Wat een oorverdovende stilte zal er komen en wat een vreselijke pijn en verdriet. Ook al kende ik jullie niet, jullie Marnix zal ik niet vergeten. Hij heeft zo'n overweldigende indruk op mij achtergelaten!!!!!
    Jullie allemaal trouwens. Heel veel liefs en ga zo door!
    mina.

    BeantwoordenVerwijderen