woensdag 3 oktober 2012

Dinsdag 2 oktober 2012

Vannacht heb ik 7 uur geslapen en ben maar  één keer bewust wakker geweest. Olav heeft een onrustige nacht achter de rug en Jur dus ook. De grote Bumba knuffel was uit bed gevallen en daar was Olav in eerste instantie erg verdrietig om. Later kwam daar een zeer been bij. Jur is tot half drie met hem bezig geweest. Ik heb er niks van mee gekregen terwijl ik normaal bij de eerste kik van een van de kinderen wakker ben. De vermoeidheid wint het en ik slaap diep en vast. Jur laat me liggen en brengt Olav naar school.
Deze tweede nacht goed slapen heeft een positieve uitwerking op de rest van mijn dag. Minder fysieke klachten en een wat lichter gemoed.

's Middags komt ons oude buurmeisje langs. Echt een lieverd en Olav is gek met haar. Ze blijft ook gezellig eten. Ze gaat samen met Olav volgende week koken. Hij kijkt ernaar uit.
Aansluitend komen Manon en Geert langs. Dat wordt natuurlijk stoeien met Olav.

Voor het eerst in lange tijd wordt er weer in groepsverband gebreid. Voordat Marnix ziek werd was dat vaste prik. Inmiddels is de samenstelling van de groep voor een groot deel veranderd maar de gezelligheid is gebleven.
Weer een beetje proberen te raken aan wat er was doet mij erg goed. En om dan weer het breien op te pakken is de beste keus. Dat is toch mijn passie. De laatste maanden is het er niet meer van gekomen, ik had er ook totaal geen behoefte aan. De tijd was te kostbaar geworden. Nu ik vanwege de zwangerschap gedwongen ben rust te nemen brei ik mijn hoofd weer leeg. Daar kan ik mijn ei in kwijt.

Morgen is het drie weken geleden dat Marnix overleed. De dagen worden geteld door mij en ik zie er tegenop.
Als het aan mij ligt trek ik me helemaal terug en blijf in huis. Maar rationeel gezien weet ik dat binnenblijven geen optie is. Dus ga ik morgen therapeutisch koffiedrinken bij mijn zus. Ernaartoe gaan is mijn grootste drempel. Het gezelschap van mijn zus vind ik erg prettig.
We zullen zien hoe het gaat. Morgen.

10 opmerkingen:

  1. Regelmatig kom ik even "bijlezen". Ik vind dat je het zo goed doet.. Wat ook weer fout klinkt, het is zo moeilijk om te schrijven wat ik bedoel, ik heb al zoveel reacties gewist en hoop maar dat je het goed opvat.
    Je maakt zo duidelijk de keuze om er voor te gaan, door op de moeilijke momenten er wel op uit te trekken, maar ook door af en toe bewust bij te tanken. Ik vind het enorm knap en denk veel aan jullie.

    Een moeder van 4

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een kanjer ben je !

    Liefs Teuntje






    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb enorm veel respect voor jullie!

    Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, dan lees ik weer en mijn hart breekt opnieuw. Toch ben ik een zeer gelukkig 51-jarig mens, met man en gezonde 8- jarige zoon. Sinds kort donateur van Villa Joep, omdat ik ooit door de media, via Guusje, op hun site kwam. Ik hoop zo, dat we een dam kunnen slaan. En ik hoop dat jullie ooit het gat in je hart kunnen .....dichten? Volgens mij kan dat niet, Marnix zal altijd gemist worden. Ook door een onbekende, want je wil dat ieder kind kan opgroeien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Respect voor alles wat jullie doen en hoe jullie het doen....

    Grote knuffel van een lezeres...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel liefs voor een Kanjergezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik lees je blog ook pas,maar ik heb diep respect voor je!

    Rianne Hilverda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hera meid, je doet het zo goed, ook al ken ik je niet,
    ik ben super trots op je. Vind het fijn dat je een beetje kan slapen en heerlijk je breiwerk weer wat oppakt, dit is voor jou ontspannen, wat rust in je lijf.
    Een klein beetje proberen rust te vinden in je hoofd.
    Koffie gaan drinken bij je zus, het gaan, zo moeilijk, toch probeer je het, respect.
    Geen energie meer steken in het waarom, maar kijken naar de toekomst. Ik vind het knap, maar wat zal het ongelofelijk veel pijn doen en vreselijk zwaar zijn.

    Daarom, ook voor nu weer heel erg veel sterkte !
    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Arme Olav, die arme lieve jongen, ik wou dat we ook zijn pijn konden verzachten. Ik hou ook van breien en haken en ben sinds kort beginnen haken voor projecten zoals Poekie, die knuffels geeft aan kindjes die ziek zijn in ziekenhuizen. Dat is het weinige dat ik van mezelf kan geven, in de hoop dat deze knuffeltjes (van iedereen) hun troost kan geven, als het even te zwaar wordt voor hun. Door jouw blog heb ik enorm veel emoties gekend en nog laat het me niet los, sindsdien doe ik het mogelijke om projecten zoals Kika te steunen. Stap per stap, lieverds, kleine stapjes, keer per keer.

    BeantwoordenVerwijderen