zaterdag 6 oktober 2012

Donderdag 4 oktober 2012

Het slapen blijft een hekel punt. Lekker liggen is er niet meer bij. Dus lig ik eigenlijk alleen maar te piekeren. En dan duren de nachten best lang.

's Morgens komt er een ex-overblijfcollega. Ook een creatief brein. Ik word verwend met een geweldig leuke muis en voor de baby's allemaal leuke spulletjes. Het is fijn bezoek.

We gaan vandaag weer op controle voor de baby's. Het blijft spannend.
Gelukkig gaat het met de baby's heel erg goed. Ze zijn weer enorm gegroeid. Er is ruim vruchtwater en de nier van baby B is stabiel gebleven. Er is niks wat er op wijst de de bevalling zich snel zal aandienen.
Volgende week gaan we weer op controle. Ik draag nog even dapper door. Het welzijn van de baby's staat voorop.

Als Jur 's avonds naar hockeytraining is kijk ik het programma "Over Mijn Lijk". Ik kan hier pas naar kijken sinds het overlijden van Marnix. Het ergste is ons al gebeurd en dat maakt het voor mij persoonlijk minder beladen en meer herkenbaar.
Het programma maakt heel veel indruk op mij. Zeker als er een uitvaart op Rusthof in beeld wordt gebracht. Dan schiet ik vol. Dat is dan weer te herkenbaar. Zeker het verdriet van de aanwezigen. Alsof ik er zelf weer zit.
Na dit programma ga ik maar naar bed. Benieuwd hoe ik zal slapen deze nacht.

3 opmerkingen:

  1. Waarschijnlijk heb je nauwelijks geslapen die nacht, ik heb OML ook gezien.

    Ik hoop dat het weekend je een beetje rust geeft.
    Veel sterkte weer voor dit weekend!

    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al een tijdje volg ik deze afschuwelijke periode waar jullie door heen gaan. Via het blog van KanjerGuusje ben ik bij jullie terecht gekomen. Allereerst wil ik jullie condoleren (verschrikkelijk woord, maar goed bij gebrek aan beter....) met het hartbrekende verlies van jullie Kanjer Marnix. Ik kan me (gelukkig) alleen maar voorstellen hoe dit voor jullie moet zijn. En alleen al bij de gedachten draait mijn maag om en breekt mijn hart. Daarom heb ik een diep respect voor jullie. Want hoe jullie met dit verlies (en de lange weg er naar toe) omgaan getuigd van gigantische innerlijke kracht en onvoorwaardelijke liefde. Ook de manier waarop jullie Olav begeleiden met het verlies van zijn maatje en zijn broertje getuigd hiervan. In de manier waarop je alles relativeerd in dit blog, deel je ook nog eens de belangrijke levenslessen met ons allemaal. Hoe dankbaar ik hier voor ben is niet in woorden uit te drukken.

    Bij deze wil ik jullie alle liefde, kracht en sterkte toewensen die jullie nodig hebben, nu en in de toekomst. Ik mag dan een vreemde voor jullie zijn, ik leef met jullie mee. En zal dit ook blijven doen.

    Arduenne, mama van 1

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Neem een kop rustgevende thee, probeer een leuk boek of brei in bed, als je moe bent val je hopelijk snel in slaap met een leeg hoofd of andere gedachten. Met twee of drie kussens slapen hielp mij goed tijdens de zwangerschap. Ik wil je niks opdringen, alleen helpen, nachtrust is zo belangrijk en ik gun het je zo! Nog even volhouden, je kan het! Sterkte en een hele fijne nachtrust gewenst! Liefs, Linda Den Dolder

    BeantwoordenVerwijderen