maandag 8 oktober 2012

Zondag 7 oktober 2012

Oh wat een doorwaakte nacht is het geweest. Om vier uur zat ik beneden. Ik kon mijn draai in bed niet meer vinden en droomde heel naar. Het zal bij het verwerkingsproces horen.
Na een uurtje ben ik weer naar bed gegaan en toen ging het slapen beter. Om tien uur werd ik wakker. Het is lang geleden dat ik zo laat uit bed kwam.
Ondanks de gebroken nacht valt de dag mee. Jur gaat hockeyen en ik krijg een vriendin op visite. Dat helpt altijd, het ontspant me. Ik ben blij dat ze er is.

Op het blog ontvangen we veel reacties. Alle reacties worden door mij gelezen en het doet me enorm veel goed om te lezen dat er zoveel mensen met ons meeleven. Het verlies van Marnix is voor ons vreselijk pijnlijk en het is dan fijn om te lezen dat hij in de gedachten van veel mensen aanwezig is en dat men ons een warm hart toedraagt.
Het afgelopen jaar kenmerkt zich voor ons door veel negatieve gebeurtenissen. Op gebied van gezondheid, werk, familie en vriendschappen. Negativiteit blijft over het algemeen het meest overheersend in ons geheugen hangen. Dat is menselijk.
Doordat er iedere dag lieve, warme en oprechte reacties op het blog komen worden wij geattendeerd op het positieve. Onze dappere, lieve Marnix heeft de harten van veel mensen gestolen. Wij staan niet alleen in ons verdriet.
Daarmee kom ik weer uit bij de noodzaak van de tegenstellingen. Licht bestaat niet zonder donker en geluk niet zonder ellende.
Binnen alle ellende mogen wij ook het geluk ervaren. Klein geluk dat nu zoveel meer betekenis heeft gekregen in de vorm van reacties, kaartjes, bloemen en vele andere hartverwarmende gebaren. En groot geluk in de vorm van Olav en de tweeling die geboren gaat worden.
Daar zijn we blij mee. Het geeft ons kracht en moed. En dat hebben we hard nodig in deze moeilijke tijd.

21 opmerkingen:

  1. Fijn te weten dat we jullie tot steun kunnen zijn dmv het plaatsen van berichtjes.....
    Marnix heeft zeer zeker een plekje in mijn hartveroverd, net als jullie allemaal.
    Elke dag is mijn gedachte bij jullie en leef ik mee met jullie via deze blog.
    Naast de foto van mijn overleden dochtertje Frederique brand ik vaak n kaarsje....en ook voor Marnix en jullie gezin steek ik er geregeld een aan naast haar foto...hoop zo dat alle sterrenkindjes het fijn hebben samen...

    Lieve Hera , ik wens je een goede nacht met hopelijk fijne dromen. En verder alle kracht, steun, warmte en liefde die een mens zich maar wensen.
    Ik denk aan je.

    Dikke knuffel,Yvonne uit Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij draagt je dag aan dag! Oh ik hoop zo dat je dat beseft.. en met alle liefde stuur ik jou af en toe een bemoedigend berichtje. Respect voor je wijze instelling . Lidia Hakvoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als wij enkel door het plaatsen van een reactie er al voor mogen zorg en dat er een klein beetje licht is op donkee dagen, dan is dat toch het minste wat we voor jullie kunnen doen. Sterke, we denken aan jullie. Respect voor de manier waarop jullie je door dit groot verdriet heen worstelen!
    Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Marnix,

    Zoals iedere dag, dacht ik ook vandaag aan jou.
    Keek ik naar je foto en genoot ik van je mooie bruine oogjes.
    Had ik verdriet om het hetgeen je heb moeten meemaken.
    Was ik trots omdat je zo dapper bent geweest.
    Voelde ik vanuit mijn hart met Papa, Mama en Olav mee.

    Tot morgen in mijn gedachte, lief bijzonder en mooi knulletje.

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We kunnen niet veel meer doen dan meeleven en een berichtje sturen.
    Dat jullie kleine kanjer in vele harten verder leeft komt ook door de manier waarop jij je blog schrijft en ons laat meedelen in jullie verdriet.
    Heel veel sterkte en kracht maar ook weer geluk als je straks die twee kleintjes weer in je armen mag houden.
    Liefs ook een mama van vier XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gelukkig dat jullie wat steun hebben aan de berichtjes die hier geplaatst worden. iedere dag wordt er door veel mensen aan jullie gezin gedacht en mee geleefd met jullie verdriet om marnix heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk al maandenlang dagelijks op jullie blog, om te kijken hoe het met Marnix en jullie gaat. Ik heb nog niet zo vaak iets gepost, omdat ik niet goed weet wat ik moet schrijven. Maar elke dag denk ik aan Marnix, en aan jullie, en aan wat jullie hebben meegemaakt het afgelopen jaar...

    liefs, een mede mama

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik denk elke dag aan marnix en aan jullie.
    mijn kijk op de wereld is veranderd door marnix z'n leven en jouw krachtige woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarheid als een koe! Wat Hera in ons, als buitenstaanders, teweeg brengt is met geen pen te beschrijven. Ze laat ons zien wat het inhoud om een mama te zijn. In de meest rauwe beschrijving van het woord.

      Verwijderen
  9. Van een onbekende een virtuele knuffel. Het is jullie liefde voor elkaar waar ik zo van onder de indruk ben. Alles met liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een berichtje, een kaartje, voor ons een kleine moeite,
    voor jullie van grote betekenis.
    Als je zelf ooit 'iets' meemaakte, weet je pas hoe bijzonder het is.

    Ik wil jullie dan ook voor vandaag weer alle kracht, die je zo nodig hebt en veel sterkte toe wensen !
    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ken jullie niet persoonlijk, maar lees dagelijks jullie blog.
    Je kunt trots zijn op jezelf, en op je gezin.
    Zoveel liefde, kracht en moed. Maar wees ook verdrietig als je dat wilt zijn. Ik denk aan jullie.
    Alle liefs, een meelevende moeder uit Nieuwegein.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik lees elke dag het blog en denk veel aan jullie.

    Ik vind het zo bijzonder, hoe krachtig en liefdevol de berichten zijn geschreven.

    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In een groot hart is ruimte voor liefde en verdriet....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk elke dag aan jullie, omdat ik in jouw verhaaltjes herkenning lees. Ook ik haak beesten om maar even niet te denken aan het verschrikkelijke feit, ons kind is dood. Maar ja het helpt maar even en toch is er ook vreugde naast verdriet. Wij kregen van vrienden een boekje met lieve kleine tekstjes. Hier is er één voor jullie.

    Al laat ik je los
    Liefde weet je te vinden
    De verbinding blijft.

    Liefs, Marion, mama van *Jonah en van Sarah, Roos en Suus.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Hera,

    Wij kennen elkaar niet. Ik lees jouw blog, en jij bent in mijn gedachten.

    Ik wens jullie heel veel moed en kracht toe

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Via de blog van Lowie (Kanjerguusje) kwam ik hier terecht. Ik leef met jullie mee. Fijn dat jullie troost en kracht krijgen van alle lieve mensen en reacties om je heen. Ook ik wens je heel veel kracht en moed toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik plaats niet iedere dag een reactie maar jullie zijn wel iedere dag in mijn gedachten... Marnix, lieverd, je hebt vele harten gestolen!


    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik lees al een tijdje mee, maar wist ook niks te schrijven. Wil dat nu toch doen. Jullie kleine knul heeft mijn kijk op mijn eigen kinderen veranderd. Dagelijkse beslommeringen zijn zo onbelangrijk. Heel veel respect voor de manier waarop jullie met deze nachtmerrie omgaan.

    Een mama uit Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Voor ik ga slapen even een gedachte aan jullie, zoals zo vaak op een dag. Jullie verhaal raakt me, jullie Marnix raakt me. Zo'n schatje, zo kwetsbaar. Het is niet te bevatten.

    Hoop dat jij ook goed kunt slapen, het is zo nodig! Verdriet mag er ook zijn, het is niet "beter" voor je om maar sterk en stoer te zijn. Die momenten waarop je dat moet tonen, komen er nog genoeg. Je bent wie je bent, jullie verdriet hoort nu bij jullie. Jullie kracht hoort ook bij jullie. Vanuit die grenzeloze liefde voor jullie kinderen breekt die kracht door alles heen. Ook door heel veel tranen die er ook mogen zijn.

    Vandaag weer een kaarsje voor jullie gebrand. We bidden voor jullie dat jullie je gedragen mogen voelen, ondanks alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve familie,

    Jullie doen het zo goed...ondanks het verdriet...
    Dikke knuffel

    S

    BeantwoordenVerwijderen