maandag 15 oktober 2012

Zondag 14 oktober 2012

Vandaag wordt de verjaardag van mijn nichtje gevierd.
Het is heel vreemd om te vertrekken zonder Marnix. Hij was altijd graag bij mijn zus en haar gezin. Vooral Oom Ronald gooide hoge ogen bij Marnix.
En onderweg had hij altijd wel wat te vertellen. Vooral over het verkeer. Stoplichten, spoorwegovergangen en vrachtwagens werden gemeld. Het is nu erg stil op de achterbank. Olav meldt alleen de speciale auto's die hij ziet. Zoals het Dafje vol reclame dat bij de stoplichten van het dorp staan.

Het sociale gebeuren gaat me nog niet vanzelfsprekend af. Vandaag heb ik de angst dat het veel over Marnix zal gaan. Mijn hoofd staat er niet iedere dag naar om het er met andere mensen over te hebben. Inmiddels kan ik dat ook fatsoenlijk aangeven zonder in botheid te vervallen. Het blijkt niet nodig te zijn. Het is een gemoedelijk gebeuren en ik zit op mijn gemak te breien aan slofjes voor de tweeling en ondertussen wat te kletsen.
Zo blijkt mijn angst vooraf niet gegrond.

Zo probeer ik nu ook tegen de keizersnede van woensdag aan te kijken. Hoe druk ik me ook maak, ik heb er geen ervaring mee en zal proberen het blanco over me heen te laten komen. Mijn nieuwsgierigheid naar de jongens mag nu de overhand hebben. Ik kan bijna niet wachten ze vast te kunnen houden en te knuffelen. Woensdag zullen we eindelijk hun gezichtjes zien. Het is beter om me daarop te focussen en de angst te laten voor wat hij is.

De vermoeidheid neemt wel toe, de jongens groeien er nog lustig op los en dat voel ik goed. Ook daar geef ik me maar aan over. Er is weinig andere keus en hulp is er gelukkig genoeg.

32 opmerkingen:

  1. Wat ben ik toch onder de indruk van je! En je kracht heel knap! Heel veel sterkte woensdag maar ook vreugde bij de geboorte! We denken aan jullie!
    Veel liefs margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap dat jullie het leven weer zo goed proberen op te pakken.
    Sterkte en succes Woensdag.
    En dat jullie 2 mooie gezonde kindjes mogen krijgen.
    Het is jullie zo gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie gingen met z'n allen op pad.
    Nu moeten jullie zonder Marnix de weg hervatten.
    Je gaat niet verder, je moet opnieuw beginnen, met Marnix voor eeuwig in je hart en hoofd!
    Lieve mensen, ook namens mij, een totaal onbekende: sterkte en kracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooo wat heb je toch een kracht ik weet wel je moet en je heb geen keus. maar alle respect. Hoe jullie je hier door heen slaan elke dag wat anders. Ik wens je een hele mooie kraamtijd met ongetwijfeld hele knappe jochies. ondanks dat je ene mooie jochie er niet lijfelijk bij mag zijn. Hele dikke knuffel van ook een mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel veel sterkte met het verdriet de komenden tijd en ook heel veel succes en sterkte morgen met de geboorte van de tweeling, geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vandaag, de laatste dag met de twee mannetjes in je buik, vannacht, een nacht met waarschijnlijk weinig slaap vanwege de spanningen, morgen, een spannende dag, maar een dag waar nieuw geluk een plaats mag krijgen in jullie gezin. Een gezin met zoveel verdriet, kan ook niet anders als je Marnix niet meer lijfelijk bij je hebt, de tweeling vanaf morgen in je armen, Marnix voor altijd in jullie harten. En Olav, wat zal hij een trotse broer zijn, zoals hij ook trots op Marnix was.

    Veel sterkte voor deze dag en vooral voor aanstaande nacht!
    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieverd, heel veel sterkte voor a.s woensdag... Je doet het niet alleen. Je bent sterk, je kunt dit!!!!
    xxx Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zeg het nog maar eens, STERKE VROUW wat doe je het goed!!! Ik wens jullie al het geluk en zoveel zegen als alle druppels van de regen! Lidia Hakvoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve Hera, Jur en Olav,
    wat heb ik een bewondering voor jullie.
    diep respect, dat jullie dit met ons willen delen.
    ik weet heel zeker dat de vele mooie herinneringen aan Marnix jullie zullen helpen dit immens grote verlies te dragen.
    probeer morgen te genieten vh moment dat je kennis maakt met de tweeling, weet zeker dat Marnix hierbij zal zijn.
    ik heb zelf ook een tweeling, en weet uit ervaring, dat je dadelijk tijd vrij moet maken om je hier even los van te maken, om wat tijd voor jezelf te nemen(even lekker breien bijvoorbeeld).
    het wordt nml een drukke, hartverwarmende, maar ook vermoeiende tijd.
    weet zeker dat je trekjes van Marnix in hun zal herkennen, en weet er zullen er soms twee huilen, maar als je een glimlach dubbel krijgt dan smelt je.
    heel veel liefs, ik zal morgen aan jullie denken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wens jullie voor morgen heel veel blijdschap, vreugde, liefde, troost en sterkte toe.

    Zomaar een moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Familie.

    Wat maken jullie een tijd mee, het verlies van jullie lieve Marnix, en dan morgen de geboorte van jullie tweeling.
    Wat doen jullie het goed! zo knap, je moet, ik weet het maar toch....Ik wil je een laatste fijne zwangere dag wensen Hera, en dat je morgen met een glimlach je 2 knullen mag verwelkomen.Geniet van het moment en weet dat Marnix erbij is, voor altijd. Ik denk aan jullie.

    Liefs, een mama uit Hoevelaken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Hera....morgen een grote spannende dag.
    Dat zal een dag worden met veel emoties.
    Voor morgen......sterkte,liefde, kracht en nieuw leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel succes woensdag! Mijn dochter is die dag jarig en ik zal zeker aan jullie denken. Mijn ervaring met een keizersnee is een hele goede. Het herstel is iets langzamer maar echt waar het is goed te doen en net als met een gewone bevalling het is het meer dan waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Mensen,

    ik wil jullie graag heel veel geluk en kracht voor morgen toewensen.
    Morgen een zeer speciale dag. Met vooral uitersten; het vedriet en blijdschap hand in hand; is er een groter contrast denkbaar? Marnix die nooit zijn broertjes mocht zien; en zijn broertjes die nooit Marnix in leven hebben gezien. Bewondering voor jullie kracht als gezin de liefde voor elkaar en Marnix. Respect voor hoe jullie met het verdriet om Marnix omgaan en het delen hiervan met de buitenwereld.
    Denk vooral ook aan jullie zelf en neem de tijd voor alles en vooral voor elkaar.
    Heel veel sterkte met de keizersnede en dat je snel mag herstellen.

    Hartelijke groet van een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve allemaal,

    morgen wordt inderdaad een heel bijzondere maar ook heel emotionele dag! Twee ventjes erbij om te knuffelen, Olav als grote broer maar Marnix had hier gewoon bij moeten zijn!
    Ik, ook moeder van vier kids, heb vier maal een keizersnede gehad. Natuurlijk ik weet niet hoe het is om natuurlijk te bevallen, maar ik wil graag met jullie delen dat alle vier mijn keizersnedes prima zijn verlopen. Het blijft een operatie natuurlijk maar mijn gyneacologe heeft ervoor gezorgd dat het echt een feestje was!
    Ik vind het heel goed dat het personeel in het ziekenhuis op de hoogte is van jullie verdriet. Bij mijn tweede keizersnede had ik mijn broertje net verloren en vlak voor mijn vierde keizersnede heb ik mijn moeder verloren. Ik heb dit beide keren gemeld in het ziekenhuis en heb van de verpleegkundigen heel veel steun gehad, want och och, wat zaten mijn tranen hoog!
    Ik gun jullie dat jullie dezelfde lieve mensen mogen ontmoeten als ik.
    Een hele fijne keizersnede en twee geweldige kereltjes om te knuffelen! Wat bijzonder!
    Dikke x!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat morgen een mooie dag mag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel veel succes morgen laat het maar over je heen komen en neem de dagen zoals ze zich voor doen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. morgen een bijzondere dag.twee levens erbij om intens van te houden maar ook een groot gat in je hart wat morgen nog eens extra gevoeld zal worden.veel sterkte voor jullie morgen! en ik hoop dat jullie ook kunnen genieten van jullie wondertjes en hun grote broer. genieten met een zwart randje...ik denk aan jullie!
    ik heb zoveel bewondering voor jullie!
    liefs corina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wil jullie heel veel liefde, blijdschap, kracht, warmte en sterkte voor morgen wensen.
    Een hele spannende dag...eindelijk jullie 2 mannetjes die ter wereld gaan komen.
    Het zal een dag worden met een lach en zeker ook met een traan, want wat zal dit moeilijk worden.
    Zo graag 4 stoere jongens gehad om voor te zorgen...helaas mocht het niet zo zijn...
    Jullie liefste Marnix zal vanaf zijn wolkje op jullie neerkijken en heel trots zijn dat ook hij nu een stoere, grote broer is net als Olav.
    In gedacht ben ik bij jullie!
    Een hele warme knuffel voor jullie allemaal,
    Esther uit Numansdorp

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Hera, ik zal morgen aan je denken. Ik heb bijna 20 jaar geleden ook een keizersnede gehad van een tweeling. Het herstel nadien duurt wat langer. Daarom is het een goed idee om zoveel mogelijk hulp in te schakelen. Wat een geluk dat je de kinderen zolang hebt kunnen houden, nu zijn ze al volgroeid. Dat is toch ook al een zorg minder.

    Liefs
    Hilde, Belgiƫ

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Veel succes morgen!!! Ik denk aan jullie. Hopelijk komen de jongens gezond en wel op deze wereld. En Marnix die zal op een wolkje hierboven meekijken, en trots zijn op zijn broertjes en zijn oudere broer en ouders natuurlijk ook. Het zal niet makkelijk zijn voor jullie. Het is en blijft spannend. Nogmaals ik denk aan jullie groetjes uit Weert van Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel veel succes en geluk bij de geboorte van de tweeling!
    Liefs Yvonne, Ton & Annemieke xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Niet de eerste keer dat ik meelees, wel de eerste reactie. Al in het begin van jullie dagboek haakte ik aan om Marnix en daarmee jullie te volgen. "Wat een dapper klein kereltje" heb ik vaak gedacht. En daar hoort bij "wat een ontzettend dapper en sterk gezin". Ik heb enorm veel respect voor de manier waarop jullie vooruit kijken en door gaan. Marnix kijkt vast met een glimlach op zijn gezichtje naar beneden. Dat jullie er ondanks het enorme gemis van zo'n lief en vrolijk kereltje toch de moed vinden door te gaan.
    Heel veel sterkte morgen. Dat het een mooie dag mag worden met tranen van geluk.
    Veel lieve groetjes,
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Morgen ontmoeten jullie de tweeling. Zij hebben ook het verdriet in je hart gevoeld en zullen jullie liefde geven en met jullie samen Marnix koesteren. Ik wens jullie morgen liefde op het eerste gezicht. Ze worden in een liefdevol gezin geboren.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat de geboorte van jullie twee zoontjes het verdriet om het verlies van Marnix een beetje mag verzachten. Ik wens jullie voor morgen een goede en mooie bevalling toe. In gedachten zal ik bij jullie zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve allemaal,

    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen morgen, het zal vreemd, maar ook heel bijzonder zijn om jullie mannetjes in je armen te kunnen nemen.
    Neem het zoals het komt, geniet als het je lukt, maar huil als je het nodig hebt!

    Marnix is heel dichtbij jullie en zal trots op jullie zijn hoe jullie het doen. Voor altijd jullie kleine man, maar vanaf morgen ook super grote broer!

    Liefs mama van een engel en 2 bengels

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Hera,
    ik zal morgen een kaarsje branden, voor Marnix, voor jullie tweeling, voor jou en voor je twee grote kerels. Liefs, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Hera,
    Ik wens je morgen een dag met een gouden rand! Jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Veel sterkte morgen...in gedachten bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel veel sterkte morgen! We denken aan jullie.
    Groeten moeder van Chris.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wil even laten weten dat morgen ook hier aan jullie gedacht wordt. Verdriet, geluk, blijdschap, herkenning.... Wat liggen deze gevoelens bij jullie allemaal dicht op elkaar. probeer in deze rollercoaster van emoties af en toe even de tijd te vinden voor een rustmoment waarbij deze emoties een plekje kunnen vinden.
    Ook komende nacht wensen we jullie een goede nachtrust toe (voorlopig de laatste, voordat de nachtvoedingen en poepluiers jullie nachten zullen breken ;-))
    Jullie zijn kanjers, alle 3!

    Groet, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Marnix laat een diep gemis achter. Dat is pijnlijk en tegen gelijkertijd staat er ook een geboorte gepland van de tweeling. Zo tegenstrijdig en zo verwarrend! Het leven geeft en het leven neemt! Er is vreugde, maar tevens ook verdriet! Lieve marnix: we vergeten je niet! Nog even en dan heb je drie broertjes, die je als beschermengel mag begeleiden in hun verdere leventje!

    BeantwoordenVerwijderen