donderdag 30 mei 2013

Maandag 27 mei 2013

De verjaardag van Marnix blijft ons bezig houden.

Het onderwerp is zaterdag een paar keer ter sprake gekomen. De ouders met "ervaring" met deze dag vertellen ons dat ze geen verjaardag meer vieren, maar een geboortedag. Dus de geboorte van hun kind wordt gevierd.
Hoe langer ik erover nadenk hoe logischer het wordt. Het is wel een omschakeling in mijn beleving, maar voor mijn gevoel is een fysieke aanwezig van de jarige wel een vereiste om zijn verjaardag te vieren. Dat is niet meer het geval, dus het vieren van Marnix' geboorte vind ik een "goed" idee.

Ook hebben we tips gekregen om de dag door te komen.

Eén van de tips die voor mij erg belangrijk is, is "laat je niet overvallen". Dus maak een plan, stuur eventueel uitnodigingen en wees duidelijk in wat je wilt.

Daar ligt een opdracht voor ons. Bedenken wat we willen en een planning maken voor de dag. Olav heeft aangegeven dat hij vindt dat er bij een verjaardag taart hoort en dat hij dat graag wil. Daar gaan we in mee.
Verder dan dat zijn we nog niet gekomen. Dat hoeft ook nog niet, we hebben nog een maand.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten