woensdag 6 februari 2013

Dinsdag 5 februari 2013

Stukje bij beetje pak ik het leven weer op. Belangrijk onderdeel voor mij is momenteel wel ontspanning zoeken en hopelijk ook vinden.

Daarom heb ik het breicafé nieuw leven ingeblazen. Best een moeilijk punt omdat ik het breicafé in Hoevelaken ooit begonnen ben vanwege Marnix. Hij was vaak ziek en het voelde voor mij beter om dan op steenworp afstand te zijn.

Maar nu zijn we al weer vier weken aan het breien en het is eigenlijk als vanouds. Het voelt goed om iets voor mijzelf te doen. De hele avond kan ik ontspannen genieten. De baby's zijn met hun vader en dat voelt goed. Bij Olav en Marnix vond ik dat heel erg moeilijk. Ik was een bezitterige moeder. Dat gevoel heb ik achter me weten te laten. De ervaring leert me dat het heel gezond kan zijn om door iemand anders voor de jongens te laten zorgen. Het stelt mij in staat om bij te laden. En vaak ook onbedaarlijk te lachen.

Zo ook gisteravond, het was heel erg gezellig. Soms komt Marnix voorbij in het gesprek. Het voelt goed dat het onderwerp niet gemeden wordt. Ook al kan het soms pijnlijk zijn. Vaak is het leuk, mooie herinneringen en anekdotes. Hij blijft er altijd bij horen.

4 opmerkingen:

  1. Goed zo!!! Het breicafe is ook super!! Je bent een topmoeder en juf!! Xx linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marnix blijft er absoluut bij horen, voor altijd !!

    Super dat je dit zo weer hebt opgepakt....heerlijk even tijd voor jezelf....geniet ervan !!
    Je kent me niet en ik jou alleen door t blog en toch ben ik zo trots op je !
    Echt respect..

    Warme groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Hera!
    Als Pascal weereens een keertje geen natres heeft op dinsdag dan kom ik zeker langs!
    Liefs Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien een fijne blog om te lezen: http://www.annevanhoek.nl/
    Het is morgen vijf jaar geleden dat zij aan leukemie is overleden en haar ouders blijven het altijd optimistisch inzien.

    BeantwoordenVerwijderen