maandag 22 april 2013

Donderdag 18 april 2013

Vandaag komt de schoolfotograaf biij Olav op school. Dus hijs ik hem in een overhemd (waarom moet ik dat aan? Ik heb liever een truit) en doe gel in zijn haar. Hij ziet er keurig uit. Nu maar hopen dat dat zo blijft tot de foto's gemaakt zijn.

Doordat de schoolfotograaf komt is er vandaag geen zwemles. Daar is Olav heel erg blij om. Hij vindt zwemles vreselijk. Hij is bang om zijn hoofd onder water te doen. Dat is al zo van baby af aan. Hij heeft wat afgeschreeuwd met haren wassen. Zelfs nu is dat nog een onderneming. Veel praten en rustig blijven, dan lukt het.

Marnix had hetzelfde. Hij kon de voegen uit de tegels schreeuwen. En niet alleen met haren wassen, douchen vond hij geen goed idee. Als we hem naar bed brachten liep hij voor me op de trap en zei: niet douchen vandaag.
Vaak had hij pech.

Nu ben ik benieuwd of dit in onze jongens zit, of dat Marnix het afgekeken had van Olav. Met de tweeling gaan we er waarschijnlijk achter komen. Olav is met haren wassen redelijk rustig, de heftige tafrelen liggen achter ons. Dus zal hij dat niet meer overgeven aan Arthur en Victor.
De tweeling vind badderen prettig en ook water over hun hoofd is geen probleem. Ik hoop dat dat blijft.

We willen in de vakantie een keer met alle jongens naar het zwembad. Olav vindt dat heel erg leuk, als hij maar niet met zijn hoofd onder water hoeft.
Olav en Marnix bleven in het zwembad op de rand zitten. Met zwembandjes om en een gietertje. Dan wat het een succes.
We zijn benieuwd naar hoe de tweeling het gaat ervaren.

1 opmerking:

  1. Lieve Hera,

    Ik vind het zo leuk om te lezen hoe je al je kinderen zo goed observeert. Niemand wordt voorgetrokken, niemand wordt achtergesteld, alle 4 hun eigen ik.
    Wat zijn ze allemaal ontzettend leuk!!

    Veel liefs,
    Ingrid de Leeuw

    BeantwoordenVerwijderen