vrijdag 3 augustus 2012

Vrijdag 3 augustus 2012 Slecht nieuws

Wat begon als een leuke en goede dag is met één telefoontje omgeslagen in een zwarte dag.

Ik houd het een beetje globaal om te voorkomen dat ik fouten maak.

Achter de leeggezogen cyste zit een uitzaaiïng die door is geggroeid. Tevens is er een nieuwe plek ontstaan in de hersenvochtruimte. Het vocht uit de leeggezogen cyste bestaat uit kwaadaardige cellen. De situatie in de rug is ongewijzigd.

Aankomende week gaat Marnix opnieuw geopereerd worden om een tweede Omaya te plaatsen rechtstreeks in de cyste. Zo ontstaat de mogelijkheid om de druk te kunnen verlagen middels een simpele ingreep en ook daar chemo toe te dienen.
De huidige chemo's gaan gestopt worden en worden vervangen door experimentele chemo's.

We wisten dat dit kon gebeuren, maar de gruwelijkheid van een en ander slaat in als een bom.

Gelukkig heeft Marnix er geen idee van wat hem nu weer te wachten staat. Vanmiddag zit hij in de buggy en zegt, heel treffend: kijk, lekker zonnetje, ik ben blij!

Dat doet de heftigheid van ons verdriet alleen maar toenemen vandaag.

We weten even niet waar we het zoeken moeten. We gaan proberen er een weekend van te maken met leuke dingen. Niet treurend thuiszitten.

We hebben even geen behoefte aan bezoek en geen behoefte aan moeilijke vragen. De oncoloog weet het niet en wij dus ook niet.

18 opmerkingen:

  1. Och jeetje wat een verschikkelijk nieuws,
    ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe... We denken aan jullie, meer weet ik ook even niet te zeggen...

    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad geen woorden voor...sterkte, ook hier wordt aan jullie gedacht...blijven hopen op de wonderen die écht bestaan! Liefs Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geen woorden voor. in gedachten leven we met jullie mee. Blijven hopen op wonderen! liefs karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Samen zijn is wat nu telt!
    Samen vechten, samen lachen, maar ook samen verdrietig zijn.
    Jullie zijn zo ongelooflijk sterk.
    Diep r e s p e c t voor jullie woorden.
    Nog meer respect voor dappere Marnix.
    Er brand een kaars,
    Speciaal voor jullie, die brand voor beter nieuws. Maar ook voor kracht om dit moeilijke nieuws te verwerken en om dit gevecht weer aan te gaan.
    Alle liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. inderdaad even geen moeilijke vragen.....ook wij hebben weinig woorden.
    Maar wil toch even laten weten(ook al kennen we elkaar niet)
    we denken en duimen voor jullie!!!!
    STERKTE en KRACHT.

    groeten uit overberg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. woorden
    woorden zullen nooit in staat zijn
    gevoelens uit tedrukken zoals ze bedoeld zijn
    er zullen ook nooit genoeg woorden voor zijn
    veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In gedachten bij jullie .....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb geen vragen, weet niks zinnigs te zeggen dan dat ik in gedachten bij jullie ben......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geen woorden voor. Ook ik denk aan jullie. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ellendig allemaal. Het is maar goed dat de kleine man nog zo onbevangen is en zo moedig blijft. Heel veel sterkte voor allemaal. Ciska uit Werlte (Dld)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan maar 1 ding zeggen: sterkte!! Jullie slaan jullie hier doorheen. Liefs, Elise E

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor mij al het gevoel dat mijn keel dichtgeknepen wordt, voor jullie onwerkelijk, vreselijk...heel erg veel sterkte, kracht en liefde voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volg het blog al een tijdje

    Ik wil jullie heel veel kracht, sterkte en liefde toewensen.
    dit is zo oneerlijk

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een verschrikkelijk nieuws, slaat werkelijk in als een bom.. Veel sterkte de komende tijd, weet dat er veel (ook voor jullie onbekende) mensen aan jullie denken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hier wordt je heel stil van heel veel strekte

      Verwijderen
  15. heel veel bewondering voor jullie er brandt een kaarsje
    weet niet wat ik moet zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben een onbekende lezer. Ik lees liever niet. Dit is de reden waarom liever niet. Wat jullie overkomt is wat je enkel begrijpt of je kunt voorstellen als je het zelf hebt meegemaakt. Ik dus niet. Ik heb geen idee. Ik heb geluk en dat is wat ik jullie ook toewens, een enorme dosis geluk.

    BeantwoordenVerwijderen