donderdag 13 december 2012

Woensdag 12 december 2012

Waar blijft de tijd? Het is vandaag 3 maanden geleden dat Marnix overleed.
Jur en ik praten er veel over vandaag. Het voelt nog steeds onwerkelijk, het kan niet gebeurd zijn. Een beschermingsmechanisme. Ondanks dat hebben we veel verdriet.

Als ik er met Olav over praat geeft hij aan dat hij het erg vindt en dat hij Marnix ook mist. Hij heeft een grote Bumbaknuffel in zijn bed en de Bernard puzzel die Marnix voor zijn derde verjaardag heeft gekregen. Ook Olav is er mee bezig. Steeds meer voor mijn gevoel.

Terugdenkend aan het overlijden en de dagen daaraan voorafgaand begrijp ik nu niet meer hoe we Marnix in dat proces hebben kunnen begeleiden zoals we gedaan hebben. Wat ik kan concluderen is dat hij er werkelijk heel slecht aan toe geweest moet zijn, anders zouden we hem niet kunnen hebben laten gaan. Nu kan ik me daar weinig meer bij voorstellen. We zitten niet meer in die situatie en gelukkig kan ik niet ieder moment van de dag weer bij die emotie komen. Ik zou stuk gaan terwijl ik me nu redelijk weet te handhaven. Hoe weet ik ook niet, maar het lukt.

naast Bumba Marnix' grote favoriet

Deze morgen ga ik met mijn zus even naar Nijkerk, winkelen. Ongelooflijk maar waar, ik kom een dvd van Bernard de Beer tegen. Eentje in de hele winkel. Deze dvd's zijn niet gangbaar. Dat ik die vandaag moet tegenkomen. Iedereen hier in huis kan de filmpjes dromen. De allereerste opname heeft Marnix ze grijs gekeken. Hij viel ermee in slaap. 
Ik ben niet zo spiritueel aangelegd, maar dit raakt me erg. 



3 opmerkingen:

  1. Ik heb er nog nooit van gehoord en dat wil wat zeggen met een zoontje van 3 die graag tv kijkt... Echt heel bijzonder dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om ook dit gevoel mee te mogen maken.
    Een wondertje, het lijkt zo bijzonder, gewoon een dvd,
    maar oh zo speciaal, speciaal daar, daar omdat mama daar was...

    Heel heel veel sterkte,
    zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen