dinsdag 18 december 2012

Zondag 16 december 2012

We gaan met Olav naar het zwembad. Hij krijgt al sinds begin van het schooljaar zwemles op school. Zwemmen behoort niet tot Olav zijn kwaliteiten, maar hij doet alles dapper mee. Dat wil hij graag aan ons laten zien.
Ik heb er zin in. Even alleen met Olav, alle aandacht van beide ouders voor hem.

Eenmaal in het zwembad vind ik het alles behalve leuk. Marnix hoort hierbij te zijn. Met zijn gietertje aan de rand van het pierebadje. Dat hij er niet is klopt niet. Het gevoel overvalt me, ik zag er echt naar uit.
Olav is zelfstandig in het water dus ik heb tijd over. Tijd om Marnix te missen en dat doe ik. Steeds meer een gevoel van onbegrip en onwerkelijkheid. De laatste keer in dit zwembad was Marnix erbij. Met zijn Omaya en zijn sonde. Er werd veel gekeken. Het deed me in dat bad weinig. Ik was apetrots dat hij mee kon en genoot.

Ik ga eerder uit het water dan Olav en Jur. Olav geniet met volle teugen. Ik heb hem verteld dat ik Marnix mis. Hij mist hem ook. Samen delen is beter. Zeker als het verdriet en gemis aangaat.
De eerste keer zwemmen zonder Marnix ligt achter ons. De volgende keer zal het wellicht beter gaan.

Na het zwemmen gaan we de tweeling ophalen. Voor Olav heeft het ook wel lang genoeg geduurd. Hij wil zijn broertjes weer thuis. Ze horen echt bij elkaar.
Mijn zus is het goed bevallen. Ze mogen nog wel een keer komen. Fijn om te horen. Bedankt Zus!

2 opmerkingen:

  1. Moeilijk, pijnlijk, afschuwelijk om Marnix te moeten missen.
    Stoer, dapper, flink om met Olav te gaan zwemmen,
    de tweeling uit logeren, bij je superzus.
    Respect, ongelofelijk respect.

    Heel veel sterkte en kracht!
    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het jou ook goed bevallen?
    Ik hoop dat je in ieder geval een goede nacht hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen