zaterdag 15 september 2012

Zaterdag 15 september 2012

Vandaag zijn we compleet. Olav hoeft niet naar school en we zijn de hele dag met zijn vieren. Zoetjes aan gaan de puntjes op de i voor wat betreft de uitvaart. Wat wij graag willen en waar wij belang aan hechten is te realiseren. Ook dit regelen Jur en ik vlekkeloos samen. Gaandeweg het proces zijn we steeds dichter naar elkaar toe gegroeid. Samen kunnen we heel veel.

De rust die er vandaag heerst is onwennig. Dat gevoel zal nog wel even blijven. Olav merkt zelf op dat hij bij zijn favoriete tv programma (lachen om homevideo's) niet meer stil hoeft te doen vanwege Marnix. En dat vindt hij fijn. Olav vindt het wel prettig dat Marnix nog hier thuis is.
Gedachtenloos pakt hij het handje van Marnix, klimt op het bedje en geeft hem een kusje, klopt hem liefdevol op zijn wang. Het is mooi om te zien. Ondanks alles wat Olav heeft moeten laten vanwege zijn zieke broertje, houdt hij heel veel van hem. En dat laat hij zien. Nu is dat mogelijk zonder dat Marnix pijn heeft. Ook voor Olav een bevrijding.

Morgen zijn we ook compleet. Ik kijk er nu al naar uit.

22 opmerkingen:

  1. Lieve familie

    Ook ik ben via het blog van KanjerGuusje op jullie blog gekomen. Heb heel veel respect voor jullie, Ik wens jullie heel veel sterkte. En een dikke knuffel voor jullie kanjer
    Ook een kanjer om nooit te vergeten

    Lieve groetjes uit Breda

    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve papa, mama en Olav,

    Wat mooi om te lezen dat Olav zo van zijn broertje houdt!
    Geniet nog even van deze kostbare momenten.
    Koester ze, sla ze op en neem zoveel mogelijk foto's. Voor jullie, voor Olav en voor de tweeling!!!
    Ik wens jullie nog mooie, liefdevolle dagen met Marnix heel dicht bij jullie.
    Marnix is voor altijd in jullie hart!!!!

    Warme knuffel,
    Esther uit Numansdorp

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve gezin.... Wat fijn dat jullie deze twee dagen in rust bij elkaar kunnen zijn! Dat is, verdrietig genoeg, zo ongeveer het enige wat je kan doen nu. Heel veel kracht, moed en heel heel veel liefde toegewenst in deze onmogelijke fase....
    (wat doen jullie het goed!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel fijn deze twee dagen samen met zijn zessen. Ja de tweeling reken ik ook mee. Slurp alles samen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve familie,

    jullie zullen in een soort van roes leven en grotendeels op de automatische piloot werken. maar probeer deze laatste dagen samen met marnix zoveel mogelijk te koesteren. deze momenten als compleet gezin bedoel ik. maar hoe bizar deze situatie ook is, jullie zullen altijd compleet blijven want een hecht gezin zoals jullie kan alleen nog maar hechter worden. sterkte! er brand nu een kaarsje voor jullie dappere mannetje. x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, dat zou ik ook willen toevoegen. Jullie zijn altijd compleet met Marnix in jullie harten. Ook zonder zijn lieve zieke lijfje naast jullie, zal Marnix altijd een onderdeel zijn van jullie en jullie gezin.
      Wat moet het vreemd zijn om nu deze rust te ervaren en wat zullen jullie moe zijn. Jullie mogen nu ook uitrusten nu Marnix zijn rust heeft gevonden.
      Ik denk aan jullie, bid voor jullie en wens jullie hele "mooie" dagen toe met Marnix lijfje nog in jullie midden.

      Verwijderen
  6. Och wat bijzonder van Olav die liefde voor z,n broertje ,mooi voor hem dat hij z,n broertje zo nog even bij hem mag hebben . En hem kan aaien en kusjes geven zonder dat dat hem pijn doet. Ik heb heel veel respect voor jou ook Hera hoe je het doet , ik ken jou verder niet maar op de manier hoe je schrijft kun je merken dat je sterk bent. Ik zal weer voor jullie bidden , dat Jezus warmte en liefde maar voelbaar is bij jullie, voor Marnix is dit al werkelijkheid. sterkte , Lidia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mensenlief, wat word ik hier stil van... met tranen van ontroering en respect.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi om te lezen dat olav zo van marnix houdt...zo lief hoe hij dichtbij hem wil en kan zijn!

    Nog steeds denk ik iedere dag met veel respect aan jullie, prachtig gezinnetje vol liefde.

    Liefs een meelevende mama

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zoveel respect voor jullie gezin en sterkte voor de komende dagen gr walda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Samen, heerlijk genieten van de 'rust' en vooral van elkaar,
    jullie hebben het zo verdiend.
    Er gaat nog zooo veel komen, eventjes niet aan denken,
    samen genieten.

    Kaartjes zijn verstuurd, voor jullie en natuurlijk één voor geweldige broer Olav !
    Al zou ik zo graag willen, meer kan ik niet doen.

    Heel veel sterkte en koestermomentjes gewenst.
    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat jullie kunnen genieten van de rust samen, rondom Marnix. Zo mooi dat hij bij jullie is en dat Olav er zo goed mee omgaat.

    Ik hoop dat jullie morgen opnieuw deze rust samen vinden.

    Liefs,
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zucht... Fijn dat jullie morgen weer samen zijn.. Heel veel kracht toegewenst met de rest van alle dingen, en met zn allen bij elkaar.. Denk aan jullie, rust in vrede klein lief mannetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een bijzondere knul is ook jullie Olav...ook al is (begrijpelijkerwijs) alle aandacht naar Marnix uitgegaan, het is bijzonder om te lezen hoe hij met deze situatie omgaat. En hoe lief hij met Marnix omgaat, dat is echt om tranen van in je ogen te krijgen! Knuffel Olav ook maar eens extra namens mij en zeg hem dat ik hem een fan-tas-tische grote broer vindt! Dat Marnix geen betere broer had kunnen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Samen zijn is een groot goed. Wat fijn dat jullie nu nog samen kunnen zijn. Samen is ook dat Marnix altijd bij jullie zal zijn in jullie hart. Voor altijd verbonden.

    Jullie jongens zijn kanjers. Wat fijn dat Olav zo ongedwongen samen kan zijn met zijn dappere kleine broertje. Die liefde kent geen grenzen. Heel veel sterkte, kracht en liefde gewenst.

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is het fijn om in dit diepe verdriet dit op de manier te kunnen doen zoals jullie graag willen. En wat mooi om te zien hoe Olav er mee omgaat, ookal had je natuurlijk nooit gewild dat dit zou gebeuren. Broertjes horen geen afscheid te moeten nemen van elkaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg dit... Ik word er heel erg verdrietig van, hoe moeten jullie je dan wel niet voelen? Vreselijk! Als ik naar mijn eigen zoontje kijk, en dat dit lees kan ik hem alleen maar knuffelen.. Het leven is zo oneerlijk!!! Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw gevoel herken ik zo sterk! Als ik dit allemaal lees, grijp ik mn eigen bink (en ook mijn meis, ookal is ze al een heel stuk ouder) stevig vast en ......... ben ik ontzettend dankbaar (ik wil eigenlijk iedereen heel stevig vasthouden die me zo dierbaar zijn).
      En snap ik hoe kwetsbaar we zijn. En voel ik dankbaarheid, hoe gek dit ook klinkt, dat ik door een blog als deze gewezen wordt op mijn taak als mama zijn en dat echt helemaal niks vanzelfsprekend is. Wat maak ik me druk....waar klaag ik over..... Door deze blog leer ik te genieten en accepteren en dankbaar te zijn!

      Ik heb zo'n ontzettend diep respect voor dit gezin, hoe ze dit allemaal doen.

      Lieve Hera, Jur, Olav en kleine inimini mensjes in mama's buik: jullie zijn nonstop in mijn gedachten. Mijn hart huilt als ik aan jullie denk, ik voel me bijna rot als ik geniet; wat had ik jullie graag hetzelfde gevoel toegewenst vandaag.
      Ik geef jullie kleine prins vanachter mijn pc een hele lieve knuffel en een kusje zodat hij weet dat er zoveel mensen aan hem denken, zodat hij weet dat er heel veel mensen zijn die hij niet kent maar die hem wel in hun hart hebben gesloten!

      Een mega dikke knuffel voor jullie alle 6!
      ~mama van 2 uit het Zuiden

      Verwijderen
  17. Wat ontroerend om te lezen hoe Olav met Marnix omgaat. Zo liefdevol dat ik er stil van wordt en een brok in mijn keel krijg. Blij dat alles kan wat jullie willen met de uitvaart.
    Heel veel sterkte de komende dagen.

    Henriette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Marnix,
    Je hebt me geraakt en ontroerd...ik zal je nooit vergeten!
    Wat een bikkel ben jij. Nu heb je rust. Geen pijn meer en geen oneerlijke strijd meer die je moet leveren...
    Rust zacht in Droomland.....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. lieve familie,

    Ik hoor alleen maar liefde.
    Goed dat jullie het zo samen als gezin doen.
    Ik denk nog steeds veel aan jullie...
    Een dikke knuffel voor Marnix en jullie allemaal.

    Liefs Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat fijn om te lezen dat jullie met zijn allen samen kunnen zijn...jullie liefde voor elkaar voel je door de hele blog! denk aan jullie...dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen