dinsdag 13 november 2012

Zondag 11 november 2012

Vandaag weer een stapje verder.
We gaan met het hele gezin lunchen bij goede vrienden. Ik verheug me er erg op. Bij hen op visite voelt altijd warm en welkom.
Gelukkig hebben we een paar van dit soort vrienden. En ook al hebben we in vriendschappen wel eens onze neus gestoten, we blijven openstaan voor het positieve. Ik weiger te leven in wantrouwen.

Als we aankomen ruikt het al verrukkelijk. Pannekoeken! Olav is er erg gelukkig mee. En zijn ouders ook. De tafel is gezellig gedekt en het is een dolle boel met alle kinderen. Hun zoon is een paar weken ouder dan Marnix en ik geniet van hem. Net als zijn zus is het een heerlijk kind.

Voor we aan tafel gaan krijgen Jur en ik een mooi cadeau. Een handgemaakte pop van Bumba.


de Bumbapop. Mooi en Veelzeggend

We krijgen zowel voor de tweeling als het verlies om Marnix veel zeer persoonlijke cadeaus. Telkens overvalt het ons, maar we zijn er zo dankbaar voor. We staan vaak met een traan en lach. Het kan alletwee. 

Als we thuiskomen gaat Bumba bij de urn. Daar staan ook een foto, sneeuwbol met foto, een kaars, de kanjerketting en bloemen. Er zijn onafgebroken verse bloemen. Het oogt vrolijk. En dat past bij Marnix. Hij was het grootste deel van de tijd vrolijk. Die gemoedstoestand willen we graag bij Marnix in gedachten houden. Dat lukt op deze manier behoorlijk goed. 
Bedankt!


7 opmerkingen:

  1. Klinkt als een dag met een gouden randje,
    een dag die jullie zo verdienen,
    een dag, dankzij goede vrienden.
    Ontspannen, het is jullie zo gegund.

    Sterkte!
    Zomaar een mama.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. sluit ik me volledig bij aan! lidia hakvoort.

      Verwijderen
  2. Wat troostend voor jullie als anderen met mooie cadeaus jullie hart weten te raken! Het cadeau van het eten, het cadeau ter herinnering aan Marnix en voor de tweeling, ze raken allemaal je hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn de kleine dingen die het doen...
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie openstaat voor positieve zaken ook in contacten, zou dan niet af hoeven te haken als men eens zijn neus stoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zouden jullie misschien een foto van dit plekje willen maken als jullie daar aan toe zijn? Ik zou graag zien wat voor prachtig plekje jullie hebben gemaakt voor jullie dappere mannetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij kennen elkaar niet, elkaar nog nooit gezien. Jij weet niet eens van mijn bestaan. En toch..... denk ik elke dag even aan je, en kan ik oprecht blij worden dat jij een goede dag had!! Alhoewel ik een rotdag had vandaag, fleur ik op van jouw bericht; het is je zo gegund. Ik wens je nog heel veel goede dagen toe, samen met alle mensen die jij liefhebt en die jou liefhebben.

    BeantwoordenVerwijderen