maandag 11 maart 2013

Vrijdag 8 maart 2013

Een bloglezeres heeft bij mij een ledikantdeken besteld. Voor een kindje dat naar verwachting midden maart geboren wordt.

Voor mij is het heel erg speciaal. Iemand die ik niet persoonlijk ken heeft vertrouwen in mij gesteld om iets voor een dierbare van haar te maken. De opdracht heb ik met beide handen aangenomen.
Zij heeft de kleuren, stijlrichting en afmetingen doorgegeven en ik heb een deken ontworpen. Bestaande uit 60 handgebreide lapjes.
De afgelopen twee maanden (ruim twee maanden) heb ik volgens schema gebreid. Iedere dag minimaal twee lapjes.

Vandaag was het moment daar dat zij de deken kwam ophalen. Ik was zenuwachtig. Mijn werk wordt beoordeeld door een buitenstaander. Hoe zal zij het uiteindelijke resultaat vinden?
Gelukkig is het naar haar tevredenheid. Opdracht geslaagd.

De bloglezeres heeft voor ons vier tafereeltjes gemaakt. Op houten frame gespannen afbeeldingen, voor ieder van onze kinderen één. Er zit veel symboliek in. Het raakt me, in positieve zin. Morgen zal ik hier een foto van plaatsen. We zijn er blij mee. En dankbaar.

Het blijft een vreemde gewaarwording dat mensen veel van mij en mijn gezin en leven weten. Alles middels mijn blog. Wat ik deel is openbaar. En inmiddels ruim 1,6 miljoen keer bekeken. In een jaar. Het is ongelooflijk. Marnix en zijn verhaal. 1,6 Miljoen keer.



De Ledikantdeken

De Tafereeltjes



5 opmerkingen:

  1. De deken heb je mooi gemaakt....wellicht klop ik ook nog eens ervoor bij je aan...
    En de tafereeltjes....kippenvel...heel bijzonder.

    Groetjes, Yvonne, Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat mooi!!! alles, maar die tafereeltjes vind ik wel heel bijzonder, wat zal dat een geweldig mooi iets voor jullie zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je de ledikantdeken mooi gemaakt, complimenten voor al het werk. En wat leuk zijn de taferelen geworden. Bijzonder dat jullie dat zo voor elkaar doen. Groet, Thessa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) Meer dan "naar tevredenheid"; hij is schitterend!
    Ongelooflijk waar je de energie vandaan haalt om zoiets moois te maken in alle drukte en emoties van deze tijd. Ik kan iedereen aanbevelen iets door Hera te laten maken! Liefdevol vakwerk, ik kan niet anders zeggen.

    Gekke was dat ik ook nerveus was, toch raar bijzonder om iets zo persoonlijks te maken wat gevoelig ligt en bovendien voor mensen die je eigenlijk helemaal niet kent.

    Dankjewel dat je mij zo warm ontvangen hebt. Ik ben blij dat ik met de tafereeltjes niet onbedoeld te dichtbij ben gekomen als buitenstaander, maar dat ik jullie er een plezier mee heb kunnen doen. Ik wil zo graag iets betekenen om jullie gapende gat in het hart iets te dichten. Als we met al die bloglezers dat ook maar een beetje kunnen doen, is dat al erg mooi.

    dankjewel nogmaals, even anoniem
    (Sorry voor de late reactie, was op vakantie)

    BeantwoordenVerwijderen