vrijdag 8 maart 2013

Woensdag 6 maart 2013

In de middag houdt Olav zijn kinderfeestje. Na alle emotionele stress van de afgelopen dagen zijn we toe aan pret, we zijn zelf ook erg luchtig vandaag. De juiste stemming voor een middag met acht derdegroepers.

De tweeling gaat naar Hans en Netty. Alle jongens zijn daar heel erg welkom. Ik breng ze er met een gerust hart heen. Wat een zegen. Zij stellen mij in de gelegenheid om me even alleen met Olav en zijn feestje bezig te houden.

Voor het eerst gaan we met een verjaardagsfeestje naar een indoorspeelparadijs. Een grote wens van Olav. Dit jaar vervullen wij die wens. De kinderen hebben er heel veel zin in.

Als ik even een rondje loop door het gebouw stuit ik op een brandweerautootje waar je een euro in moet gooien en dan gaat hij rijden op de plaats. Er zitten 2 broertjes in. Direct dwalen mijn gedachten af naar Olav en Marnix. In zo'n autootje, hier in het winkelcentrum. Olav en Marnix in een autootje in de dierentuin. En Marnix in zo'n autootje in het AMC. Heel toepasselijk een ambulance.
Marnix was gek van dat soort autootjes. Even steekt er groot verdriet op. Groot gemis. Met een brok in mijn keel kijk ik de andere kant op en loop met ferme pas door. Het is feest. Voor Olav.

Het wordt een geweldig feestje. Er valt geen onvertogen woord.
Als we alle kinderen weer thuis hebben gebracht zijn we allemaal erg moe. Het was intensief. Na het eten halen we de tweeling op. Ze hebben het leuk gehad met de buren.

We liggen allemaal bijtijds op bed. Volgend jaar weer zo'n geslaagd feestje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten