woensdag 16 mei 2012

Dinsdag 15 mei 2012

Marnix lijkt wel steeds vroeger wakker te worden. Hij blijft keurig in bed zitten maar schreeuwt des te harder. "Mama, ikke wakker! Uit bed!" En dat kan hij flink volhouden. Als Jur naar hem toegaat wil hij vaak nog wel even een oogje sluiten, als ik naar hem toe ga is er geen houden meer aan. Daar zit mama dan, om zes uur 's morgens.

Vanmiddag ga ik met Marnix naar het AMC voor een audiologisch onderzoek. Een mogelijke bijwerking van één van de chemo's is gehoorverlies. Daarom wordt dat nu heel goed in de gaten gehouden.
Mocht er gehoorschade optreden dan wordt de kuur aangepast.
Het onderzoek kan in drie kwartier klaar zijn, als Marnix zijn bevallige kontje tegen het kribje gooit kan het anderhalf uur duren. Mijn buurvrouw gaat mee voor de gezelligheid. Marnix werkt goed mee. Zoals altijd protesteert hij verbaal maar doet uiteindelijk wel wat er van hem gevraagd wordt. We staan met ongeveer 50 minuten weer buiten. Er is geen effect van de chemo waar te nemen. Gelukkig maar want de kuren die Marnix nu krijgt doen hun werk. Tegen alle verwachtingen in heeft hij ook nog haar. Volgens de ervaringen zou dat na kuur twee uitgevallen moeten zijn. Nu zien we nieuwe aanwas wimpers, wenkbrauwen (wenkvrouwen volgens Marnix) en hoofdhaar. Totaal tegen de verwachting in.
Als ik me niet vergis gaan we morgen voor kuur acht! De bloeduitslagen laten betrekkelijk goede waardes zien, tenminste voor een chemopatient. Dus er zijn geen belemmeringen.

Voor het eerst op de vernieuwde, verbouwde afdeling. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar hoe het zal zijn.
Vanwege het hemelvaart weekend gaan we direct met het hele gezin. Dat maakt het kuren een stuk dragelijker. En vrijdag vier ik mijn verjaardag in het ziekenhuis. Met een beetje geluk mogen we met Marnix naar het Ronald McDonaldhuis. Dat zou echt heel erg fijn zijn. Het ziekenhuis voelt toch een beetje als detentie.Als het niet noodzakelijk is dan liever niet. Dat begrijpen ze in het ziekenhuis ook. Het Ronald McDonaldhuis is zo ideaal, wij zijn heel erg blij dat het er is.

1 opmerking:

  1. Hoi Hera, Jur, Olav en Marnix!

    Ben benieuwd wat jullie van de nieuwe afdeling vinden. Ik ben zaterdag weer vrijwilliger op de speelkamer. Zijn jullie er dan nog? Kan ik jullie even persoonlijk feliciteren met de verjaardag (Hera) en komst van de tweeling.

    Groetjes Naomi, vrijwilliger speelkamer F8Zuid

    BeantwoordenVerwijderen