dinsdag 22 mei 2012

Maandag 21 mei 2012

Na een heerlijke nacht in eigen bed staan we redelijk fris op. het belooft mooi weer te worden. Dat roept tegenstrijdige gevoelens op.
Lekker naar buiten is niet meer zo goed voor Marnix. Door zijn behandeling verbrandt hij tot drie keer sneller dan eerder en de kans is groot dat hij bruine verkleuringen op de huid krijgt die niet meer zullen weggaan. Factor 50 wordt dit jaar per liter ingekocht hier.

Om half twaalf meld ik me met Marnix op F8Zuid voor het aanprikken van de Omaya. De medicijnen worden direct bij de apotheek beneden gehaald. En niet veel later zit Marnix op de behandeltafel.Een nieuwe arts onderzoekt hem en ontdekt dat zijn armen en bene vreemd rood gekleurd zijn. Ze haalt haar supervisor erbij die Marnix ook goed bekijkt. Voor de zekerheid verifieren ze bij de doorgewinterde verpleegkundige of het een bijwerking van de Etoposide (chemo) kan zijn. De verpleegster kan zonder omhaal melden dat dit zo is. Gelukkig. Marnix kan door met de behandeling.

Al met al loopt het vlot ondanks dat het wat langer duurt. Doordat Marnix grondig onderzocht is zit hij in hemd en luier met zijn zonnebril op, op de tafel. Een leuk plaatje. De crocs staan er natuurlijk ook op want als de crocs uitgaan, gaat Marnix niet naar huis, denkt hij. Begrijpelijk. De eerste paar weken opname wilde hij zijn crocs ook aan in bed.


Als ik 's avonds bij Marnix ga kijken vind ik hem erg warm. Ik krijg er de kriebels van en besluit hem maar gelijk antibiotica te geven. Hij is nog niet in aplasie dus wellicht krijg ik een eventuele infectie er nog onder voor zijn bloedwaarden te ver zakken. Ik slaap niet rustig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten