vrijdag 13 juli 2012

Donderdag 12 juli 2012

Vandaag hopen we op een rustige dag. Marnix moet wel bloedprikken om te bepalen of de kuur doorgaat morgen. Dat had eigenlijk gisteren al moeten gebeuren maar gezien de gebeurtenissen van gisteren hebben we besloten dat dat bloedprikken gerust een dagje later kan.

Jur gaat met hem op pad. Jammer genoeg hebben we de afspraken niet kunnen bundelen, want ik moet rond twaalf uur in het Meander zijn voor het laatste gesprek bij de gynaecoloog waarna de zorg overgedragen wordt aan het AMC.
Dus een uurtje nadat Jur terug is vertrek ik.
Zoals altijd is er flinke uitloop. Dat zal ik niet missen aan het Meander. Het is in het AMC nog niet voorgekomen dat we langer dan 10 minuten hebben moeten wachten.
Het is een prettig gesprek. Met een gynaecoloog die ik nog niet eerder heb getroffen en zoals altijd merk je dat ons verhaal indruk maakt. We hebben niet veel tijd nodig.
Mijn bloeddruk is perfect en ik ben in de afgelopen periode drie ons afgevallen. Het schrikbarende totaal na 24 weken zwangerschap is een gewichtstoename van drie ons. Ik had wat te verteren dus ik vind het prima.

De rest van de dag verloopt gemoedelijk. We genieten ervan.
Zodra het verpleegkundig spreekuur begonnen is worden we gebeld. De bloedwaarden van Marnix zijn uit de kunst en de kuur morgen gaat gewoon door.
De kuur die Marnix nu gaat krijgen is de "korte" kuur. Dit houdt in dat Marnix per dag maximaal 6 uur aan het infuus hoeft. De vorige keer dat hij deze kuur heeft gehad hebben we met zijn allen in het Ronald McDonald huis gezeten en dat is goed gegaan. Deze keer heb ik gevraagd of we ook naar huis mogen aan het eind van de dag. Hiervoor krijgen we groen licht. Gelukkig. Er slaapt niks zo lekker als je eigen bed en het scheelt flink in de kosten. In onze situatie ernstig zwaarwegend.
Het geeft ook een stuk rust. Geen gezeul met spullen en kinderen. We zijn blij dat dit kan.

Olav is 's middags gaan schilderen bij de kinderen van een vriendin. Hij mag daar ook blijven slapen en dat wil hij wel.

's Avonds komt een vriendin die ik al een poosje niet heb gezien. We hebben een hele fijne avond met goede gesprekken. Het heeft me echt goed gedaan haar te zien.
Tevreden over de hele dag ga ik naar bed.
Op naar kuur 9!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten