dinsdag 10 juli 2012

Maandag 9 juli 2012

The day after.
Jur en ik zijn allebei een beetje katerig. Acht maanden lang hebben we in spanning en onzekerheid naar Marnix' verjaardag toegeleefd en nu is het achter de rug. Het voelt als het beklimmen van een hoge berg. Dan heb je dat gedaan en dan? Naar beneden en verder met het dagelijks leven. Het voelt vreemd.

Vandaag is tevens de verjaardag van mijn moeder die 58 jaar geworden zou zijn. Helaas is ze zes jaar geleden plotseling overleden. Ik mis haar nog iedere dag. Maar ben ook blij (wat een raar woord in deze context) dat haar een hoop verdriet bespaard is gebleven. Als je kleinkind zó ziek is zie je ook je kind lijden en dat is dubbelop.

We zijn vandaag eigenlijk een beetje verdwaasd. We hebben niet verder durven denken dan deze verjaardag. De toekomst voor Marnix is zo onzeker. We hebben geen idee, geen houvast waar we aankomend jaar met hem naar op weg zijn. School? Of gaat hij dat niet redden? Het meest vervelende aan deze situatie is, dat niemand het weet. Ook de deskundigen doen geen uitspraken.
Wij weten het vandaag ook even niet. De dag gaat voorbij zonder zinnige invulling. We vinden het voor nu ook even niet nodig.

Morgen staat er weer een echo van de baby's in het AMC op het programma. Dit keer met een nefroloog (nierarts) en kinderuroloog erbij.
Vandaag ben ik 24 weken zwanger. Het voelt als 39 weken. Het valt me fysiek zwaar, zeker na een drukke dag als gisteren. Over het onderzoek en gesprek morgen heb ik gemengde gevoelens. Ik ben bang voor slecht nieuws, maar wil ook weten hoe het ervoor staat met baby B. Morgen weten we meer.

Er speelt op dit moment zoveel in ons leven. Zware vraagstukken en nog zwaardere beslissingen. Ik parkeer figuurlijk alles en haal het pas tevoorschijn als het nodig is. Eerder kan ik er niks mee behalve me heel erg druk maken en dat gaat ten koste van de kwaliteit van ons dagelijks leven. En dat is niet waar we zo ons best voor doen. Dus na vandaag gaan de schouders er weer onder en maken we iets van elke dag.

1 opmerking:

  1. Hallo Hera en Jur,

    Het is inderdaad zoals jij het zegt.
    Ik zeg ook heel vaak het leven gaat ondanks alles wat er gebeurd, dan is af en toe wel heel lekker dat je dingen even naast je neer kan leggen, er even niet aan willen en hoeven te denken.
    We leven met jullie mee, en willen ondanks ons pittig en hectisch leventje er voor jullie zijn.
    Je kan ten alle tijden beroep op ons doen.

    Het belangrijkste is, blijf met elkaar praten, zeg wat je dwars zit, dat is het beste wat je kan doen in deze periode.

    Lots of love and xxx, iedereen uit Leusden

    BeantwoordenVerwijderen