maandag 16 juli 2012

Zondag 15 juli 2012

Vandaag staat er weer een "lange" dag op het programma.
Omdat het kaliumgehalte schommelt zijn we in de dosering omhoog gegaan. Helaas moet Marnix er wel van braken en de dagen van medicijnen toedienen met de kookwekker erbij zijn weer aangebroken. Het is heel erg belangrijk om te weten hoe lang hij bepaalde medicijnen binnenheeft omdat ik dan kan bepalen of ik opnieuw moet toedienen als hij gebraakt heeft.
Het is gebleken dat dat vooral met de anti-epileptica erg belangrijk is. Dus ook vandaag de kookwekker ingezet en met succes want als Marnix braakt weet ik exact wat hij hoelang binnen heeft gehouden.

Jur gaat vandaag weer met Marnix mee. Voor mij een zegen omdat het me allemaal fysiek zwaar valt. Jur vindt het prettig om mij te kunnen ontlasten en er voor Marnix te kunnen zijn.
Hij houdt me keurig op de hoogte van wat er gebeurt. Hij vraagt of ik vanmorgen de kalium misschien vergeten ben. Nee, dat ben ik niet. De kaliumwaarde is, ondanks de verdubbeling in dosering, gigantisch gekelderd. Waar het vrijdag nog 2.9 was (normaal is 3.5) is het vandaag 2.7
Een verontrustende ontwikkeling. Gelukkig denkt onze favoriete verpleegkundige verder dan de geijkte paden en gaat overleggen met een oncoloog. Even afwachten wat daar uit komt. Het kan zijn dat de daling samenhangt met een van de chemo's die hij krijgt. Het kan ook te maken hebben met een slecht functionerende nier of met de medicijnen tegen de hoge bloeddruk. Bij Marnix is altijd alles mogelijk.

De rest van de kuur verloopt vlekkeloos. Marnix wordt weer schandelijk verwend door de voedingsassistente. Hij wil voor vertrek graag eerst saus met friet en worst eten. Natuurlijk wordt dat voor hem geregeld.

Hier thuis loopt alles relaxed. Het weer valt natuurlijk enorm tegen. Maar dat vindt Olav niet zo erg. Dan kan hij wat tv kijken en op de computer spelen.

Rond zes uur vertrekken Jur en Marnix vanuit Amsterdam. Ik schuif de lasagne in de oven en als ze aankomen piept de oven. Timing.

Het is toch zo fijn om Marnix tijdens deze kuur gewoon thuis te hebben.

Ik moet nog even iets recht zetten: ik heb me vergist in de kuur. Deze kuur is kuur 10 en niet kuur 9. Ik ben af en toe een beetje in de bonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten