vrijdag 27 juli 2012

Donderdag 26 juli 2012

Vandaag besluit ik niks te doen. Dat resulteert uiteindelijk in de auto wassen met Olav. Hij vind het een prachtig karwei. Met de hogedrukspuit aan de gang. Precies wat jongetjes van zes machtig vinden.

Tijdens het autowassen komt Jur met Marnix op de arm naar buiten. Marnix is vandaag onvast ter been en we hebben het idee dat hij niet alles even scherp ziet. Dit wordt ondersteund door wat er gebeurd is, Marnix is tegen een openstaande deur opgelopen.
Ik neem hem van Jur over en pas dan begint hij onbedaarlijk te huilen. Hij houdt zijn handje op zijn zere plek. Pas als ik hem op het aanrecht heb gezet haalt hij zijn handje weg. Een dikke, blauw streep over zijn voorhoofd. Gauw koelen dus. Hij heeft dusdanig weinig bloedplaatjes dat er heel slecht stolling optreedt. Na een ruime tien minuten koelen ziet het er als volgt uit:


Marnix is verder heel erg moe. Er zit vandaag niet zo heel veel energie in. We laten hem maar begaan. Vanwege de slechte stolling neemt de plek op zijn voorhoofd bizarre vormen aan:

De hitte maakt dat hij niet zo vroeg naar bed gaat. Zijn humeur is overigens prima. Hij blijft alleen wankel. Daar maak ik mij dan weer zorgen over.

Als het eenmaal tijd is om te gaan slapen, is hij ook zo vertrokken. Helaas horen we rond elf uur een hele flinke doffe dreun en een hoop gehuil. Hij is uit bed gevallen. Erg ongewoon voor hem. Als ik hem oppak is hij goed aanspreekbaar. Ook slaapt hij makkelijk weer verder.
Vandaag is geen fijne dag geweest. Ik maak me zorgen om Marnix. Waarom is hij zo onvast ter been? Meer dan gebruikelijk. Hopen dat een goede nacht slapen hem weer wat energie geeft.

1 opmerking:

  1. jmmer dat ie dooooooooooooood is groetjes aaliya h ps zit bij qwinten ind e klas

    BeantwoordenVerwijderen