woensdag 13 juni 2012

Dinsdag 12 juni 2012

Het belangrijkste van vandaag is de echo die van de tweeling is gemaakt.
Helaas moet ik melden dat baby B dezelfde nierafwijking heeft die Marnix ook heeft. Hydronefrose. Tijdens de zwangerschap is er wel vochtaanvoer in de nier maar geen vochtafvoer. Dit houdt in dat de nier zich steeds verder vult met vocht en dusdanig onder spanning komt te staan dat de nier stukgaat. Dit is bij baby B het geval. Zijn linkernier is kapot. Zijn rechternier is vergroot en vertoont tekenen van overbelasting.
Net zoals tijdens de zwangerschap van Marnix worden we doorgestuurd naar een Academisch ziekenhuis. Dat was bij Marnix het WKZ, maar vanwege onze verplichtingen in het AMC hebben we verzocht deze keer daarnaartoe verwezen te worden.
Maandag om 9:30 heb ik daar een afspraak.

Tweede dag op rij die niet in het teken staat van goed nieuws. Het is veel, moeilijk te bevatten en nog niet te verwerken.
De nieraandoening is niet levensbedreigend, maar als de rechternier er mee ophoudt zullen de babies eerder gehaald moeten worden. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat niet nodig zal zijn. Maar zonder zorgen ben ik niet.

Met het uitkleden van Marnix vanavond is zijn sonde achter zijn trui blijven zitten en ik heb hem er vervelend genoeg uitgetrokken. Arm kind. Morgen bellen voor een nieuwe en vanavond geen sondevoeding.

Morgen gaan we voor een dag geen nieuws. Hoeft niet eens goed nieuws te zijn, geen nieuws is genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten