dinsdag 19 juni 2012

Maandag 18 juni 2012

Hoeveel ellende kan een mes hebben.
Vanmorgen naar een echo in het AMC op de afdeling prenatale diagnostiek. Kijken hoe het met baby B gesteld is.
Helaas slecht nieuws. De nieren van baby B doen het absoluut niet goed. De gyneacoloog noemt de situatie zorgelijk. Ik durf nog niet verder in details te treden zolang er geen echo is gemaakt met een kindernefroloog erbij. Maar zorgelijk vind ik een verontrustende term.
De echo met kindernefroloog vindt over drie weken plaats. Dus we moeten weer afwachten. Dat is het moeilijkste dat er is. Ik wil graag nu antwoorden en actie. Of het nu gaat om de operatie en prognose van Marnix of de nieren en wat te verwachten voor baby B.
Onzekerheid is slopend.
Jur kon helaas niet mee naar de echo. De bedrijfsarts is ook erg belangrijk. Zeker met wat er nu allemaal speelt en wat er nog staat te gebeuren.

In alle hectiek zouden we bijna vergeten dat onze kanjer over 10 dagen drie jaar oud wordt. Een verjaardag is nog niet eerder zo beladen geweest. We kijken er heel erg naar uit!

Marnix doet het vandaag verrassend goed. Hij is wel moe maar dat is het dan ook wel. Hij eet graag chips. Niet de naturel die hij eerst lekker vond maar nibbit chips. Prima, dan regelen we die voor hem.

Vandaag bereikt ons weer een hartverwarmedn initiatief: Michael Kok gaat aankomende woensdag op het Centraal Station van Amersfoort en de binnenstad van Amersfoort donateurs werven voor KIKA. Van 9:30 uur tot 17:00 uur is hij daar te vinden met 6 andere vrijwilligers. Kom en wordt voor 4 euro per maand donateur van KIKA!
Michael, bedankt dat jij je hiervoor zo inzet! Namens Marnix!

2 opmerkingen:

  1. hallo lieverds,

    natuurlijk doe ik dat al haal ik maar 20 mensen binnen dan ben ik al trots.
    heb 5 weken vakantie die inmiddels in teken staan voor kika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfff, "hoeveel kan een mens hebben", is de gedachte die bij mij naar boven komt als ik bovenstaand blog lees. Zou graag een deel van jullie zorgen overnemen. Ik hoop dat de echo over drie weken meer duidelijkheid brengt betreft baby B. Maar goed om te lezen dat Marnix weinig last heeft van de chemo.

    @Jur: Het lijkt me zo lastig om én een doodziek kind te hebben, plus de problemen op je werk. Ik bewonder je om je positivisme.

    Veel sterkte, ik denk aan jullie.

    Groetjes Naomi (vrijwilliger speelkamer F8Z)

    BeantwoordenVerwijderen